Marketing příliš cílí na hardcore hráče
Myslí si to tvůrce PixelJunk.
Rhod Broadbent, autor her PixelJunk Racers a Monsters, je přesvědčen, že současné propagační metody až příliš moc cílí výhradně na hardcore hráče a zapomíná se na zbytek.
Podle něj není příliš her, které by distributoři tlačili lidem, kteří hry tolik nehrají.
"Většina her je velice úzce zaměřená," řekl Rhod Broadbent. "A jsou propagovány stejným lidem, kteří si hry stejně neustále dokola kupují. Je jen velice málo společností, které jdou za tyto limity. Aby se dostali i k jiným lidem, než k těm, kteří čtou NeoGAF."
NeoGAF je jedno z nejznámějších internetových diskuzních fór zaměřených na hry, kde se objevuje i spousta lidí z branže a vývojáři právě zde získávají ohlasy hráčů na jejich hry.
"Občas se to povede, jako v případě Modern Warfare nebo u série Halo, to jsou velké hry, za kterými stojí spousta peněz, ale pořád si myslím, že si tyto hry stále kupují podobní lidé," dodává.
Tvůrce PixelJunk Shooter Shouichi Tominaga s tím víceméně souhlasí a říká, že vývojáři by neměli plně marketingu důvěřovat. "Marketing definuje hranice pro to, co je "dobré" a pak nutí vývojáře, aby přesně to udělali. V tomhle by ale vývojáři neměli marketingu až tak příliš věřit."