Marek Španěl promluvil v reportáži České televize o hrách
"Jsou nejsilnějším kulturním exportem naší země".
Nepřinesla žádnou převratnou novinku ani čerstvá ověřená data, spíš to lze brát jako takové pokračování potřebné osvěty. Přesto není od věci se na tyto dvě minuty podívat.
Na kanálu ČT24 odvysílala Česká televize na přelomu roku novou reportáž o hrách, kde nechala i skrytou reklamu na název crowdfundingového počinu jednoho z dotazovaných z časopisu Level.
"Rok 2021 byl znovu úspěšný pro herní průmysl celosvětově i v Česku. Počet českých studií je výrazně vyšší než v ostatních srovnatelných zemích. I české hry mají výrazný zásah v zahraničí. Nedostatek kvalifikované pracovní síly ale brzdí další rozvoj," opakuje staré známé pravdy doprovodný popisek - stejně jako chybějící větší podporu ze strany státu, na rozdíl od filmů. Změna by však dle ČT24 mohla přijít v roce 2024, kdy se má reformovat fond pro podporu kinematografie.
Vystupují v ní zakladatel a výkonný ředitel Bohemia Interactive, Marek Španěl, a jeho kolega Aleš Ulm za projekt Ylands.
"Hry jsou nejsilnějším kulturním exportem naší země. Odhaduje se, že za poslední rok to bylo přes 5 miliard korun," řekl autor sérií Flashpoint či Arma z českého studia, které nedávno představilo nový herní engine Enfusion i pro spekulovanou Arma 4.
Na celou reportáž, která zmiňuje i popularitu Amanita Design v Japonsku či odbyt VR hry Beat Saber, se můžete podívat zde nebo zde.