Mafia 3 původně vůbec nemělo dělat tohle studio
Dozvuky o herním světě.
Po středečním druhém preview, které v takovém rozsahu dosud jinde na českém internetu nenajdete, přinášíme pár doplňujících detailů z časopisu Game Informer.
Nejzajímavější je ten, že kalifornské studio Hangar 13 původně Mafia 3 vůbec nemělo dělat. Když známý vývojář Haden Blackman a nynější šéf dostal velkorysou nabídku sestavit si, dle vlastních slov, "svůj fotbalový tým snů", lákal designéry se zkušenostmi z Dead Space 2, Splinter Cell Blacklist, Tomb Raidera či Star Wars 1313 na to, "aby byli součástí unikátního projektu". S vášní pro otevřené světy, odhodlání vyvíjet vlastní technologie (i proto Laurent Gorga, technický ředitel bývalých Illusion Softworks) a vytvářet unikátní herní zážitky.
"Původně se nejednalo o Mafii, ale když ji prezident 2K Christoph Hartmann dal do hry, neměl jsem moc důvodů, proč dlouho váhat: Jednak šance založit nové studio nakládající s existující sérií, včetně početné fanouškovské základny. Zadruhé z kreativního hlediska, když Mafia měla vždy smysl pro silný příběh v ten pravý čas a na pravém místě. Mít příležitost redefinovat slovo mafia a nesoustředit se pouze na italskou mafii mě snadno přesvědčilo, abych tu práci vzal."
Z Game Informeru jsme se dále dozvěděli, že venkov a bažiny kolem New Orleans budou tvořit 25% z celého herního světa Mafia 3, což je docela dost. Původně se prý zvažoval návrat do města Empire Bay z druhého dílu, ale ten se nakonec zavrhl.
Největší výzvou pro vývojáře prý bylo naučit umělou inteligenci, aby fungovala hladce jak v otevřeném světě, tak v prostředí specifických misí. Policii prý už tak snadno nesetřesete, za což vděčíme tzv. "kriminálnímu ekosystému", na který jsou tvůrci náležitě hrdí.
Mafia 3 (rezervovat na Alza.cz) prý nebude rozlišovat, jestli právě něco děláte v otevřeném světě nebo zda jste zrovna pronásledovaní či plníte určitou misi. Tyto dvě části hry půjdou ruku v ruce. Autoři se také snaží, aby všechno, co děláte, mělo nějaký smysl, a abyste si mohli dělat, cokoli vás kdykoli napadne. Více již v tom středečním preview, vydání se plánuje na 2016 pro PC, PS4 a X1.