Člověk stojící za Xbox One vysvětluje, proč je rozdělení paměti důležité
Mít vyhrazený kus paměti jenom pro hry je dobrá věc.
Hodně lidí teď mluví o tom, že PlayStation 4 má na hry vyhrazeno ze svých 8 GB operační paměti jenom zhruba 5 GB. Xbox One má také 8 GB operační paměti a pro hry je k dispozici také 5 GB. Podle Boyda Multerera z Microsoftu, který je šéfem vývoje Xboxu, je to ale důležité.
"Hráč nové generace konzolí není hráčem, kterým jsem byl já. Od poslední generace se změnila spousta věcí a hráči potřebují multitasking. Lidé neustále chodí s telefony a něco na nich dělají, lidé se dívají na film a píší do toho zprávu na mobilu. To se za mých časů nedělo. Hráči tedy potřebují multitasking a aplikace," vysvětluje.
Právě z tohoto důvodu musí nová konzole umět víc věcí, než spouštět hry. A právě proto musí mít konzole rozdělené sekce použitelné RAM. Kdyby byla paměť flexibilní, mohlo by to způsobovat velké problémy. "Hry by mohly například padat, pokud by si nějaká aplikace běžící v pozadí vyžádala více RAM, než je těch 8 GB k dispozici. Proto má každý segment svůj limit."
Díky tomu herní vývojáři vědí, kolik mají paměti k dispozici a nemusejí se zabývat tím, kolik paměti zabírají aplikace a další věci běžící v pozadí.
Paměť v Xbox One je rozdělena do tří sekcí - jedna je určená pro hry, další pro aplikace a malá část paměti obstarává multitasking.