Lovci Achievementů navyšují prodeje her
Desítky tisíc prodaných her za minimální úsilí.
Podle Randyho Pitchforda, šéfa Gearbox Software, jsou snadno dostupné Achievementy stimulem pro určitý typ hráčů k tomu, aby kupovali/hráli mnohem více her. Pro časopis OXM dokonce přišel s predikcí, že takto koncipované Achievementy mohou zajímavě zvýšit prodejnost každého X360 titulu.
Pitchford tady mluví o zvláštní sortě hráčů, které označuje jako lovce Achievementů. Tito si kupují herní tituly na základě skutečnosti, jak snadno jsou zde Achievementy dostupné. Zmiňovaní hráči jsou prý pak schopni koupit si ročně deset až dvacet (!) her, nebo si je aspoň zahrát, a bylo by tedy velkou chybou jejich potřeby přehlížet.
Tím spíše, že implementace Achievementů do každé X360 hry je tak jako tak povinná, takže jejich lepším zpřístupněním získají vývojáři garanci v počtu několika desítek tisíc prodaných her navíc, jako takový bonus - přitom za minimální úsilí. Přičemž v případě AAA projektů, majících prodeje přes 2 miliony, mohou prý snadno dostupné Achievementy stát za navýšením zájmu dokonce o několik set tisíc kusů!