Listopadový žebříček prodejnosti her v JRC
God of War Ragnarok se stal největší premiérou v historii obchodu.
V listopadu trhal God of War Ragnarök rekordy v prodejích nejen ve světě, ale i v Česku. Ukazují to data prodejů JRC, podle kterých se titul stal tou nejprodávanější hrou v den uvedení na trh za celou historii JRC. „Když si to srovnáme třeba s FIFA 23, uvidíme v první den prodejů o třetinu větší zájem o GoW. A to jde o exkluzivku pro PlayStation, zatímco FIFA je multiplatformní záležitost,“ vysvětluje Petr Kratochvíl z JRC. Jiné očekávané tituly tohoto roku, jako byly Horizon Forbidden West nebo Gran Turismo 7, překonal GoW v první den prodejů 2-3násobně.
Bude nový God of War nejprodávanějším titulem roku? „To je zatím těžko soudit. Konkurence je tvrdá a teprve následující týdny ukážou, zda God of War stihne dohnat například FIFU, která vyšla na začátku podzimu a každý měsíc sbírá hezká čísla,“ říká Petr Kratochvíl.
Na druhé pozici v listopadových prodejích skončila zmíněná FIFA 23, třetí místo pak patří Call of Duty Modern Warfare 2. novinka z října, Call of Duty: Modern Warfare II. „FIFA se u nás objevila poprvé od svého vydání ve slevě na Black Friday a její prodeje taky ovlivňuje právě probíhající Mistroství Světa v Kataru. FIFA totiž dostala bezplatný update, který reflektuje turnaj a přitáhla tak další část hráčů,“ vysvětluje Petr Kratochvíl.
Těsně bramborová skončila novinka a exkluzivní titul pro Nintendo Switch – Pokémon Scarlet & Violet. Zajímavostí je pak osmá příčka pro první díl rebootu God of War. „I ten se objevil v nabídce Black Friday. Prodeje nicméně podpořilo i to, že hype kolem nového Ragnaröku byl obrovský, což nalákalo ke koupi i hráče, kteří předchozí díl nehráli a nyní dohánějí resty, aby si mohli naplno užit i pokračování,“ dodává Petr Kratochvíl.
Žebříček TOP10 uzavírá The Last of Us Part II. „Titulu hrají do karet dvě věci. Objevil se v Black Friday nabídce a začátkem září vyšel první díl v přepracované verzi pro platformu PlayStation 5, takže se o něm opět více mluvilo. Svou roli určitě hraje i skutečnost, že pod záštitou HBO vzniká stejnojmenný seriál, který se neustále objevuje na internetu v podobě fotek a trailerů. A co si budeme říkat, vypadá vážně skvěle,“ říká Petr Kratochvíl.