Liší se nějak StarCraft II na MacBook Pro?
Vyhrává v kvalitě PC nebo Mac?
Eurogameru se do rukou dostal MacBook Pro s MAC OS X 10.6, což jsme využili k otestování StarCraftu II i na úplně jiné platformě než PC. Instalace probíhala naprosto stejně jako na počítači z toho samého DVD. Vše, včetně stažení nejnovějšího patche, proběhlo bez problému. Po přihlášení k Battle.netu jsem nezaznamenal jediný rozdíl, hra vypadala naprosto totožně.
Trochu mi vadilo defaultní nastavení kláves F1-F12 na Macu pro speciální akce a přístup do menu, další nabídky jsem musel řešit trochu krkolomně za použití myši. Žádných změn jsem si nevšimnul ani v grafice hry a při tomto druhu konverze tak nenastávají problémy jako při vytváření her pro PC a pro konzole současně.
Zmiňovaný MacBook Pro se může pyšnit procesorem Intel Core i5 2.4GHz, 4GB RAM a grafickou kartou NVIDIA GeForce GT330M 256MB. Nejspíše ta se ukázala být nejslabším článkem celého řetězu. Přeci jenom srovnání se stolním PC s procesorem Core i5 750, 4GB RAM a Radeon 5850 by bylo již od počátku bláhové a MacBook Pro by ani omylem nemohl stíhat nejvyšší detaily ve všech kategoriích.
Stejně jako u ostatních testovaných sestav se ukázalo naprosto klíčové nastavení kvality shaderů, kdy z počátečního nastavení na „High" jsem se s trochou testování dostal na optimální „Medium". Na střední hodnotu jsem musel mít nastaveny i ostatní parametry. Naštěstí nedošlo k tomu, abych shadery musel mít nastaveny na minimum a vše doháněl vysokým nastavením ostatních parametrů. Velmi solidně vypadal StarCraft II i na 15,4" monitoru s rozlišením 1440x900 pixelů a UI mi díky vyššímu rozlišení nezabíralo tolik místa jako na mém postarším 19" monitoru s rozlišením pouze 1280x1024 pixelů.
StarCraft II pokračuje v tradici Blizzardu, který prakticky všechny svoje tituly kromě PC vyvíjí současně na Mac. K tomuto vývojáři se již v květnu přidal Valve, který přenesl Steam a svoje hlavní tituly na tuto platformu.