Lineární hry je snazší vyrobit, tvrdí zhrzený autor The Last of Us
Slovo do pranice.
Lze to vnímat jako takovou snahu o zviditelnění, když v jeho hlavě zřejmě pořád panuje nespokojenost s tím, co se událo před pár měsíci.
Bruce Straley, jeden z hlavních tvůrců prvního dílu The Last of Us, DLC Left Behind a Uncharted 4, totiž nebyl uveden v titulcích seriálu na HBO, což ho hodně naštvalo a ventiloval pak svou frustraci v médiích.
Nyní se zaměstnanec působící v Naughty Dog po patnáct let vypravil na Twitter, aby se tam ve stručném vyjádření pokusil o kontroverzi.
"Lineární hry je prostě snazší vyvořit," utrousil bez upřesnění, na co vlastně naráží a co ho k tomu vyprovokovalo.
Ale je to celkem logické a pochopitelné, když otevřené světy mají v sobě mnohem více herních mechanismů, které spolu musejí správně fungovat, jinak to skončí chybami a problémy (viz tituly Bethesdy), kdežto lineární levely či příběhy jedou podle předem stanoveného scénáře.
Na toto slovo do pranice reagovali někteří jiní známí vývojáři, kteří vesměs souhlasili.
Například Alex Hutchinson podepsaný pod Far Cry 4 a Assassins Creed 3, k tomu řekl, že to jsou fakta, a že lineární hry jsou většinou méně zajímavé. Kreativec David Goldfarb stojící za Outsiders a Metal: Hellsinger přizvukoval též, ale dle jeho názoru jde i o to, jaká má být cílová kvalita.