Lidé nedokáží ocenit, kolik práce pokaždé padne na Call of Duty, postekl si bývalý tvůrce
Roky výzkumu.
Není to něco, kvůli čemu by si trhal žíly, musel se vzdát luxusních jacht nebo by to způsobilo pokles akcií Activision Blizzard. Spíš jen takový obyčejný lidský povzdech.
Možná i kvůli tomu, s jakou železnou pravidelností dovedou vycházet rok co rok nové díly série Call of Duty (od střídajících se studií na výrobě), všichni to berou jako nějakou samozřejmost a brnkačku.
Ale opak je pravdou, rozhodl se zdůraznit bývalý šéf studia Sledgehammer Games, který je jako jeden z čelních představitelů podepsán pod Modern Warfare 3, Advanced Warfare či Call of Duty WW2:
"Lidé se dnes domnívají, že Call of Duty vzniká jednoduše tak, že to hodíte do stroje a vyplivne vám to samo příští díl. Neuvědomují si, kolik práce padne na udělání hry jako Call of Duty. Stojí za tím spousta výzkumu".
Třicetiletý veterán branže Glen Schofield dále pro magazín EDGE prohlásil, že on osobně studoval druhou světovou válku po dobu tří let, pracoval s historiky nebo osm dnů jezdil v dodávce po Evropě, aby zažil místa, která budou ve hře. Také si prý vyzkoušel některé staré zbraně. Zkrátka musel toho opravdu hodně vykonat, aby hra nebyla úplně mimo.
Když zase Sledgehammer makali na Advanced Warfare, museli se stát experty na moderní boje, zkontaktovat se s členy skutečných jednotek Navy Seals či Delta Force, aby od nich zjistili používané taktiky a technologie, které musely být převedeny do hry.
"Museli jsme se naučit, jak se takové jednotky liší mezi zeměmi, například v Anglii, Francii, Španělsku a Itálii, protože to vše pak hráč najde v Call of Duty. Čili neustále musíte něco studovat, číst, sledovat videa a neustále pracovat s experty," podotkl nynější vývojář The Callisto Protocol (obdoba Dead Space) od korporace stojící za PUBG.
Studio Sledgehammer momentálně pracuje na ještě neohlášeném letošním dílu Call of Duty, prý s podtitulem Vanguard, kde bude singleplayer i mulťák opět z druhé světové války v Evropě i Pacifiku.