Skip to main content

Lidé letos na internetu hledali Xbox One častěji než PlayStation 4

Zajímá je více, ale nekupují ho tolik.

Není sporu o tom, že PlayStation 4 byla letos prodávanější a celkově úspěšnější než Xbox One, který se na trhu vzchopil až v listopadu.

Jenže z výroční statistiky Google vyplynulo překvapivé zjištění, že lidi zajímá Xbox One více. Dávají to najevo jeho mnohem častějším hledáním na internetu.

Konzole od Microsoftu se umístila na 7. místě v TOP 10 trendech za 2014 v kategorii spotřební elektroniky. Oproti tomu konzole Sony v první desítce kupodivu úplně chybí. Tato situace platí jak při čerpání dat z celého světa, tak jen z USA, kde skončil X1 šestý.

Vysvětlit se tyto výsledky dají asi jen dvěma způsoby: buď je zapříčinila masivní marketingová kampaň Microsoftu, která motivovala publikum k hledání více informací o konzoli. Nebo souvisejí s četnými kauzami a otočkami, které Xbox One provázely, kdy si potenciální zájemci ověřovali detaily... aby se pak rozhodli pro koupi PS4, o které si toho tolik zjišťovat nemuseli, protože má lepší pověst než konkurent. Hmm? Další možné zdůvodnění, které vás napadne, klidně hoďte do diskuse.

Podle ankety u zahraničních obchodníků se ale má rozdíl v prodaných kusech mezi PS4 a X1 v příštím roce snížit, resp. souboj mezi nimi má být mnohem vyrovnanější než dosud, ač i ve 2015 předpovídají vítězství PS4, ale už ne s takovým rozdílem v počtu kusů.

Read this next