Lidé volají po lineárních příběhovkách, ale pak si je už nekupují
Říká autorka zrušených Star Wars.
Na tohle téma se toho napsalo už hodně v souvislosti s politkou EA a zrušené Star Wars hře, i kvůli zavření Visceral Games. Skončilo to víceméně pocitem, že "EA jsou ti zlí", zatímco jiná studia si na tom trochu přihřála polívčičku, když se vůči nim vymezila.
Amy Hennigová, bývalá kreativní ředitelka v Naughty Dog a později šéfka toho zrušeného "Uncharted (Alza.cz) ze světa Hvězdných válek" od EA, nyní přihodila svou trošku do mlýna, aby situaci objasnila:
"To, co se stalo s naším Star Wras projektem, nepřišlo z čístého nebe. Když stoupají náklady na vývoj a bavíme se o částkách jako 100 milionů dolarů či více, otázkou je, jak ty peníze dostanete zpět, natožpak abyste vytvořili zisk?"
Všímá si, že hodně lidí teď křičí, protestuje a volá po záchraně lineárních příběhových her. Prý takový žánr přesně chtějí. Jenže jak se ukazuje z prodejních dat, ti samí lidé si pak takovou hru často vůbec nekoupí. Spíš je jen baví dívat se na YouTube či streamery, jak je hraje někdo jiný. Ale to samozřejmě náklady nepomůže zaplatit.
"Okolo monetizace, loot boxů či her vnímaných jako služeb je hodně negativních článků, ale tyto věci tak frčí v branži právě kvůli tomu, že pomáhají uhradit vysoké náklady na vývoj her. Jejich kvalita se zvyšuje, nároky hráčů se zvyšují (herní doba, trvanlivost, vybroušenost, produkční hodnoty, dodatečné režimy atd.), takže dává čím dál menší smysl dělat právě lineární singleplayerovky," dodala Hennigová na obhajobu EA pro WCCFTech.