Level také ruší plné hry
Cenu časopisu ale kvůli tomu od září snížit nechce.
Vlastní zpráva - Od příštího čísla přestanou být k domácímu hernímu magazínu Level přikládány plné hry a bude vycházet už bez nich. Stejně jako kdysi GameStar či Next Level, kterým to později zlomilo vaz. Nynější zrecyklované Gumboy Tournament či Numen se tedy staly těmi posledními, které se u něj formou kódu k downloadu pravidelně objevily (DVD příloha byla zrušena už dříve). V budoucnu chce Level nabízet namísto plné hry různé slevy či bonusy, ale již ne pravidelně.
Časopis zatím nesebral odvahu k tomu, aby tuto nemilou novinu oficiálně oznámil na internetu, jako to obvykle v pátečním avízu k uvedení nového číslu činí. Ale potvrdila to dnes v našem diskusním fóru čtenářka Robin_WH, které coby předplatitelce už přišel, a mluví se o tom i na Facebooku.
"Přiznám se, že jsem z novinek poněkud zaskočen. Ne, že by se tím něco změnilo, odebírat Vás budu dál, ale takové nekompromisní usazení na zadek jsem nečekal. Plná hra byla bonusem, ke kterému bych se jinak pravděpodobně nedostal," napsal tam například čtenář Adam Hron, zatímco jiní vyhrožují, že bez plné hry přestanou kupovat.
Stížnosti zaznívají především na fakt, že cena Levelu bude i bez plné hry nadále zachována na 99 Kč. Čili nebude od září snížena, jak by se po vyhození plné hry dalo předpokládat, takže čtenáři toho za stejné peníze dostanou objektivně méně než předtím.
"Od začátku uvádíme, že jde o bonus, který na cenu Levelu nemá vliv. Bez plné hry by cena nižší nebyla," odpověděla redakce ve čtvrtek jednomu tazateli na Facebooku, když se to ještě nevědělo, ale prakticky všichni v branži to zvenčí tipovali.
AKTUALIZACE - V editoriálu aktuálního čísla (thx Robin_WH) to šéfredaktor Martin Bach kupodivu vysvětluje poněkud odlišně a to právě těmi financemi: "Pro vás [čtenáře] není plná hra, bez ohledu na její kvality, žádný tahák (neprodáme kvůli ní zjevně víc kusů), pro nás jde o náklady navíc (v řádu vyšších desítek tisíc korun)."
K zrušení plné hry v Levelu dle svých slov dospěli i kvůli tomu, že dlouhodobě sledují ohlasy a počet aktivací plných her u každého čísla. Na základě toho prý došli k závěru, že v době každodenních slev na internetu nemá smysl nabízet k Levelu plnou hru (dává smysl).
Těmi minulými byly Sine Mora, Overlord, Mount and Blade: Warband, Deponia, King Arthur II, Botanicula či Kings Bounty: Warriors of the North, za jejichž "neáčkový" (indie) výběr byl časopis často hráči (rozmazlenými ze slev slavnějších her) kritizován. Vždy ho zdůvodňoval dostupností her k přiložení a poměrem cena/výkon, což však vylučovalo novější hry od největších vydavatelů typu EA, Activision či 2K, které se přitom ve slevách doslova za pár korun hojně vyskytují.
Vynechání srpnového čísla se v dnešním světle jeví jako předzvěst hlubších ekonomických problémů okolo vydávání Levelu. Těšit ho mohou snad jedině data, že dražšího Score se v květnu prodalo už jen o 631 kusů více, resp. že rozdíl v odbytu není téměř dvojnásobný jako před pár měsíci.