Lesbické polibky a krutý stealth z The Last of Us 2
Úžasných 11 minut + screenshoty.
Jakou neuvěřitelnou péči a důležitost věnuje Sony téhle vlajkové PS4 exkluzivitě, dokládá místo, které jen kvůli tomu nechala postavit a kam pozvala reportéry pouze na úvod své E3 2018 konference. Ten nečekaně malý polní stan, jaký známe z hudebních festivalů, pro relativně málo hostů byl totiž přesnou replikou lokace z The Last of Us 2 (Alza.cz). Takže když začaly záběry ze hry, člověk pár vteřin dumal nad tím, jestli se ještě dívá na světla na provázku a Shawna Laydena, prezidenta Sony Interactive Entertainment, nebo zda to už je něco jiného. Úžasný moment, který stál i za to následné složité stěhování publika do větší haly na zbytek akce.
Nových jedenáct minut ze hry začalo cutscénou v nějakých až moc veselých časech (asi flashback do minulosti?) na tancovačce, kde je mladá Ellie zdeptaná, že tam je sama. Nápadníka sice má, ale nestojí o něj, takže přijmá výzvu na parket od své kamarádky, trochu podnapilé a rozjařené slečny jménem Dina. Ta ji posléze obejme jako při ploužáku a začne dlouze líbat, což naší hrdinku nejprve trochu zarazí, ale pak si to vlastně užije. Nehledě na to úžasné zpracování emocí, mimiky a rtů, z nichž přesně odečtete, co se právě postavám honí v hlavě a koresponduje to s vynikajícím scénářem, je to snad poprvé, co se takové polibky mezi stejným pohlavím, které byly dříve tabu, vyskytují v hlavním čase na E3.
Jenže je tu rychlý střih do akce v nočním lese, na který vábili Naughty Dog před E3. Schovávání se v kapradí, které je vysoké tak akorát, aby to nevypadalo přehnaně a účelově (jako často v jiných hrách) pro zdejší stealth. Věříte tomu, že lidští nepřátelé (zatím žádné stopy po Clickerech) skutečně nemají šanci Ellie vidět, pokud neudělá nějakou chybu při přesunech.
Z této pasáže vám utkne v paměti spousta momentů: brutalita vůči oběšenci, hořící oheň u sloupu, který se krásně zrcadlí na mokrém povrchu a osvětluje i postavy na scéně. Výpady nepřátel vůči vám jsou ještě vymakanější a děsivější než dříve, s upraveným chováním kamery, která takto poskytuje výborný přehled o dění okolo. To platí třeba pro boj, kdy leží Ellie na zádech a snaží se ji někdo na ní mlátit, ale ona se z toho dostane a zastřelí ho. Často jde o velmi napínavé momenty, třeba když se schovává pod nákladním autem a blíží se přesila, která začne prohlédávat vše na zemi a je tedy jasné, že na vás za okamžik dojde. Nebo při útěku do postapokalyptického města před létajícími kulkami. Po celou dobu je sama, bez známky o Joelovi.
Zničitelné jsou některé části prostředí, jako třeba sloupy či interiéry. Zásadní se zdá být taktické načasování vašeho pohybu, když přebíháte mezi úkryty, zatímco protivníci skenují interiér a je nutné se jim chytře vyhnout. V bezpečí dokáže zadýchaná Ellie rychle něco vyrobit z inventáře, i když na to má jen pár vteřin, jindy si od ležící mrtvoly vezme věci a pak střílí z luku, klidně i na blízko. Načatý nepřítel na kolenou sice prosí o odpuštění, ale není mu dopřáno (odplata za prohození sklem, což vyústilo v zakrvácenou tvář). Celkově to bude velmi drsná, brutální záležitost.
Datum The Last of Us 2 stále neznáme, zato níže máme nové screenshoty z těch samých lokací od Sony z PS4 Pro verze. Na nich už bez YouTube komprese vynikne dokonale stylizovaná grafika, která v dálce působí spíš jako nějaký artwork, což je záměr.