Skip to main content

LEGO Piráti z Karibiku

Piráti v kostce. A to doslova.

Traveller's Tales jedou! Sotva spatřilo světlo světa LEGO Star Wars III: The Clone Wars, už se mezi nás dere další kostičkové dobrodružství. Zasazené sice bude ve světě zcela jiném – z bitev futuristických a vesmírných se nyní přesuneme mezi bitvy pirátské a námořní – ale hratelnostní recept zůstane poplatný všem ostatním LEGO hrám. Nebo tomu aspoň nasvědčovala ta hodina a půl, kterou jsem v kancelářích českého Comgadu strávil po boku LEGO Pirátů z Karibiku.

Hra se na pultech obchodů objeví u příležitosti čtvrtého pirátského filmu, nyní s podtitulem On Stranger Tides (Na vlnách podivna), a podobně jako třeba v případě hned první Lego Star Wars hry, dá nahlédnout do děje nového filmu o týden a kousek předtím, než se snímek vůbec objeví v kinech. Což potěší, ale vzhledem k tradičně minimalistickému a humoristickému podání příběhu se kdovíjakého vyzrazování zřejmě bát nemusíte. Protože bez vtipných scének, to by to ani nebylo LEGO.

Dle očekávání je hra rozdělena do čtyř epizod, kdy každá kopíruje události jednoho z filmů Pirátů z Karibiku, přičemž, se (v rytmu originálního soundtracku) podíváte do všech zásadních lokací. Třeba hned úvodní potyčka z Prokletí Černé perly, kde vojáci guvernéra jdou po kapitánu Jacku Sparrowovi jako by filmu z oka vypadla. K těmto notoricky známým sekvencím však autoři přihodili i výtvory své vlastní fantazie, přirozeně proto, aby trochu natáhli herní dobu.

Bez nějakého velkého překvapení je namístě konstatovat, že hra cestuje v zajetých LEGO kolejích. Hned v menu jsem věděl, která bije. A když jsem se po uvozovacím intru ocitl v roli Willa Turnera v jeho kovárně, vnitřní hlas mi po zkušenostech s předchozími LEGO hrami okamžitě začal napovídat, že „tady za tu kovadlinu a výheň kvůli fixní kameře sice nevidíš, ale na 100% tam budou rozházené penízky." A samozřejmě tam byly. A samozřejmě to také spustilo lavinu dalších pátrání po dalších chechtácích. Však to znáte....

Stejně tak si už asi dovedete představit silný důraz na kooperaci s možností kdykoliv se do hraní připojit a jet i ve split-screenu (takže zřejmě už žádné tahání parťáků do propastí – což je možná škoda, protože sranda to někdy byla). Živého kolegu jsem bohužel po ruce neměl, čímž pádem mi u jeho ukazatele zdraví jen celou dobu blikalo „připoj ovladač" hlášení. Musel jsem se tak spolehnout na umělou inteligenci, která sice někdy nereagovala úplně promptně, párkrát se někde hryzla a v soubojích prakticky nepomáhala, ale na to si člověk LEGO hrami cepovaný již asi zvykl. A kdo ví, třeba to tak Traveller's Tale dělají záměrně, aby hráče jó dokopali k sehnání živého kámoše. ;-) Protože s ním je to vždy o něčem jiném.

Sympatické bylo, jak moc ode mě LEGO Piráti z Karibiku vyžadovali střídání postaviček, protože každá z nich měla nějakou unikátní schopnost, klíčovou pro postup dále. Třeba hned Will musel vysvobodit Jacka Sparrowa ze žaláře, což vyžadovalo asistenci opodál spícího psa (kdo jiný by se přeci mohl protáhnout malým tunelem? A kdo jiný by z kupy bordelu vyhrabal ozubené kolečko?), ale hráč jej nejprve musel vzbudit – ideálně voňavou kostí, kterou vymlátil z kostlivce ve vedlejší cele. Snad každá lokace, kterou jsem navštívil, byla napěchovaná obsahem, mnohdy skrytým a Sherlockové puntičkáři se zde bezesporu vyřádí – aby vše našli, bude to vyžadovat opětovné hraní levelů a autorům chci už předem zatleskat za to, jak nápaditý design úrovní je.

15 minut z hraní včerejšího dema

Jak jsem naznačil, na výpravy vás teď bude cestovat více, po ruce budete mít místy hnedle celý tým. Jeden takový level jsem strávil rekrutováním svých pirátských souputníků, přičemž v kruhovém menu jsem si pak z těch zhruba šesti korzárů (a korzáryň) mohl vybírat. Nebo spíše musel. Mr. Gibbs měl kladivo a tak mohl opravovat stroje, Marty svíral ohromný kanón pro demolici speciálních stříbrných kostiček, Anamaria uměla vyskočit výše, než všichni ostatní, kapitán Jack se svým kompasem dokázal najít poklady a tak dále a tak dále. Jak praví oficiální lejstro Comgadu, celkově by se vám pod ruku mělo dostat více než 70 postaviček, některé známé z filmu, jiné zcela smyšlené.

Inu, prostě LEGO klasika, která se i jen po té hoďce a půl hraní dá docela předvídat: Běháte po barvitých prostředích a sbíráte penízky, bušíte, do čeho to jde a sbíráte penízky. V rámci primitivního soubojového systému rozkládáte respawnující se nepřátele a sbíráte penízky, konstruujete všemožné přístroje a sbíráte penízky, hledáte klíčové předměty či minikity a sbíráte penízky, a čas od času osedláte koně, zaplavete si, projdete se po dně moře, nebo se „svezete" v dřevěné kleci po strmém kopci dolů. A možná i na sbírání penízků dojde.

Zní to fajnově a fajnové to i je, protože design úrovní působil výborně, ale vlastně i tak mne po dobu testování trochu mrzelo, že jsem nenarazil na nějaké výraznější svěží prvky. Ne, že by stará známá hratelnost nefungovala, ale přeci jen tu už je po x-té a třeba nedávné LEGO Star Wars III na mě působilo trochu odvážněji.

Každopádně na pohled to vypadá pěkně, o tom žádná! Stejně jako v nejnovějších hranatých Hvězdných válkách, i tady byl jasně vidět posun v technologii – panoramata vypadala velkolepě, kulisy věrohodně... Interaktivní LEGO části docela přirozeně splývaly s ne-LEGO částmi herního světa, ale významný skok v nasvícení po celou dobu hraní zajišťoval, že důležité předměty vystupovaly do popředí a neztrácely se. Koneckonců, tohle není hra, kde byste mohli očekávat kdovíjaké záseky, nápověd je tu habaděj a nebýt toho, že jsem hrál v místnosti, kam pražilo sluníčko a tmavší lokace se tak před očima trochu ztrácely, jel bych zřejmě plynule bez zádrhelů dál.

LEGO Piráti z Karibiku tedy jedou v zajetých kolejích a asi už klišovitě mi nezbývá než dodat, že pokud vám tituly od tvůrců z Traveller's Tale přirostly k srdci – a pokud jste se jich ještě nepřejedli – pak vás toto nové kostičkové dobrodružství s klapkou přes oko zřejmě opět potěší. A díky režimu volného hraní a nespočtu poschovávaných předmětů se dá věštit, že i tyto veselé LEGO eskapády vydrží na desítky hodin.

LEGO Piráti z Karibiku vyjdou 13. května pro PC (u nás v češtině od Comgadu), Xbox 360, PlayStation 3, Wii, PSP, Nintendo 3DS a Nintendo DS. Hra je v EG indexu očekávanosti českými hráči na 49. místě.

Read this next