Skip to main content

Left 4 Dead 2

Probili jsme se bažinami a funkčním lunaparkem.

Valve nám v předstihu nabídlo možnost vyzkoušet si úvody dvou kampaní Left 4 Dead 2 na vlastní kůži. První z představených kampaní se odehrávala v bažinách a z doposud ukázaných úrovních se jednalo o nejzajímavější level. Jeho design byl navržen chytře, obsahoval nové nápady a nutil nás k jinému stylu hraní, než na jaký jsme byli zvyklí z prvního dílu. Zombíci házející bláto do očí, bažiny zpomalující rychlost postav, úzké cestičky z dřevěných desek, napůl potopené letadlo s otvorem v trupu, kterým se naše skupinka musela jeden po druhém protáhnout... Kombinace těchto prvků budovala atmosféru a vedla k mnoha napínavým momentům.

Druhá předvedená kampaň začala na dálnici v blízkosti lunaparku s velkým ruským kolem. Hratelnost v tomto případě připomínala spíše první díl Left 4 Dead. Po divokém boji o přežití mezi vraky aut musela naše skupinka hráčů seběhnout ze svahu dolů do dvoupatrového motelu, ze kterého útočily další zástupy zombíků. Následně jsme se konečně přesunuli do spletiště stánků a pouťových atrakcí. Potěšující je, že některé z nich byly funkční a použitelné. Mezi nimi jsme potkali i jednoho z nových unikátních zombíků - klauna s rozvrzanými botami, které svým zvukem přitahovaly davy nepřátel z okolí. "Ujišťuji vás, že klauna budete chtít zlikvidovat jako prvního", vstoupil do hry přihlížející scénárista Valve, Chet Faliszek.

Při průchodu bažin a lunaparku jsme potkali nové typy velkých nepřátel, z nichž dva byli ukázáni již dříve. Spitter plival chuchvalce zelného svinstva, které ublíží každému, kdo vstoupí do zasažené oblasti. Charger v pravidelných intervalech nabíhal do naší skupiny a srazil každého, kdo se mu připletl do cesty. Dokázal i některého nebožáka popadnout, odnést od skupinky pryč a dát mu soukromou nakládačku mezi čtyřma očima. Zároveň jsme se dočkali odhalení posledního nového monstra. Jockey je schopen skočit vybranému hráči na záda a z této pozice částečně ovládat chování hráče. Není pro něj problém vás odvést mezi skupinku zombíků, nebo na sebevražednou výpravu z nejbližšího útesu. Všechny nové druhy bossů budou samozřejmě hratelné i ve Versus módu.

Tito nepřátelé nesršeli převratnou originalitou, ale mají čerpat z vylepšené umělé inteligence, díky níž jsou jednotlivé druhy schopny mnohem lépe spolupracovat. Spitter může vytvořit jezírko zelenající se kyseliny a Jockey vás do ní odvede. Případně vás nasměruje přímo do náruče nejbližšího Tanka. Valve se natají tím, že noví protivníci byli tvořeni se záměrem rozbít hráčům zažité postupy a bezpečné strategie. Například Charger je navržen schválně tak, aby motivoval hráče udržovat větší rozestupy.

Změny postihly i dav běžných zombíků. Narazili jsme třeba na speciální verze některých, kteří disponují zvláštními schopnostmi a je obtížnější je zabít. Například policista, který je schopen se znovu postavit na nohy po prvním postřelení. Nebo výše zmíněný šílený klaun, který dokáže vyzradit vaši pozici všem nejbližším nepřátelům, pokud jej nezpacifikujete dostatečně rychle.

Nový model zranění zase umožňuje oddělování jednotlivých končetin od sebe a motivuje hráče k využívání nových zbraní na blízko. Jeho zpracování je povedené - pocit z dobře odvedené sekané svádí hráče ke změnám taktiky a morbidnímu riskování při soubojích tváří v tvář.

Každá ze zbraní na blízko má určitou speciální vlastnost. Taková sekera dokáže zezadu sejmout čarodějnici na jednu ránu. Bude jen na hráčích, aby všechny nové možnosti odhalili a naučili se je takticky využívat. Dočkáme se i denního cyklu, který ovlivňuje aktivitu nemrtvých, i různého počasí, které dokáže výrazně znepříjemnit viditelnost a orientaci. Každá kampaň bude obsahovat čtyři běžné úrovně a jednu závěrečnou.

Přidejme silnější příběhové pozadí, které spojuje všechny kampaně do jednoho dějového celku, dále novinky v AI Directoru 2.0 (rozhovor), změny ve Versus módu, které například umožní hráčům sledovat, za jak dlouho mohou jejich spoluhráči opět použít speciální schopnost, a dostanete velmi slibně vypadající pokračování.

Přístup k demu Left 4 Dead 2 s týdenním předstihem oproti všem ostatním se dá již od zítřka (27.10.) získat předobjednávkou z Xzone nebo ze Steamu.

Read this next