Květnový žebříček prodejů na Xzone ani nemůže mít jiného vítěze
Slzy štěstí + pořadí konzolí či herních figurek.
Květnový žebříček ani nemůže mít jiného vítěze. Nové Zeldě se prakticky nikdo neodvážil vstoupit do cesty a Linkovo neuvěřitelně hravé dobrodružství dostalo Nintendo na první pozici hned ve třech našich žebříčcích ze čtyř.
Nintendo to v České republice vždy mělo trochu těžší. „Tituly, které za velkou louží prodávaly miliony kusů, si v Česku pořídilo nejčastěji pár desítek až stovek hráčů. Běžní čeští hráči měli dlouhá léta Nintendo za tu ‚dětskou‘ konzoli s Mariem a spokojeně hráli na PC nebo PlayStationu,“ popisuje dávnou outsiderskou situaci Nintenda Jan Bobrovský z marketingového týmu Xzone. To se ale s příchodem konzole Nintendo Switch začalo rychle měnit a obrovský úspěch The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na českém trhu je toho důkazem. S velkým náskokem jde o nejúspěšnější start Nintendo hry v našem obchodě. Z květnových novinek se do desítky nejprodávanějších podívala ještě povedená old-gen verze Hogwarts Legacy a také strastiplný Gollum. Příjemným překvapením je neutuchající zájem našich zákazníků o indie hry v krabičkách. Trek to Yomi jsme v TOP 10 upřímně nečekali.
Konzolový žebříček je v těsném sevření Nintenda. Z prvního místa ční Switch, kde byl obrovský zájem o nádhernou edici v designu Tears of the Kingdom. Pětici pak uzavírá nesmírně stylová retro mini-konzolka s legendárním prvním dílem The Legend of Zelda.
I třetí žebříček je obsazen Nintendem. Amiibo figurky jsou krásný fanouškovský kousek s bonusem navíc do každé podporované hry. Nová verze Linka z Tears of the Kingdom tak nemohla chybět na poličkách všech nadšenců. Ani netrpělivě vyhlížený soundtrack God of War Ragnarök na Linka nestačil. Nedočkaví uctívači Dcery nenávisti pak na třetím místě kompletně vykoupili celou první várku poháru Lilith z Diabla IV.
Poslední žebříček květnového přehledu věnujeme snad nejoblíbenějším sběratelským figurkám, vinylovým postavičkám od společnosti Funko. Ty vtipně a roztomile ztvárňují žijící i fiktivní postavy napříč historií i popkulturními díly a jsou žádaným artiklem sběratelů a sběratelek. „POPkám je snadné podlehnout. Z počátku byly hlavaté figurky terčem i mého posměchu. Jak si ale člověk jednoho dne pořídí první, tak se to nedá zastavit. Momentálně je naše kancelář zavalena postavičkami z her a seriálů,“ dodává se smíchem Martina Marešová z marketingového týmu. Na první místo se vyšvihla květnová novinka, POPka zobrazující Malého prince, hrdinu nadčasového příběhu Antoine de Saint-Exupéryho. Další dvě pozice ukořistili figurky Avengerů, které následoval velmi krásně zpracovaný drak Caraxes. Pětici pak uzavírá pravděpodobně nejznámější Pokémon, červenolící Pikachu.