Skip to main content

Který výrobce měl ve 2014 nejlépe hodnocené hry?

Nečekané druhé i poslední místo.

Agregátor skóre Metacritic postupem času ztrácí podporu médií i oblibu u čtenářů, ačkoli výrobci her ho stále milují a mají podle něj vypsané odměny či doložky ve smlouvách s vývojáři.

Aby se připomněl a zůstal relevantní, připravil hitparádu vydavatelů podle toho, jaké průměrné hodnocení jejich hry obdržely napříč magazíny v roce 2014.

Vítězem se stalo Nintendo s celoročním průměrem 76%, za nějž vděčí Super Smash Bros. Wii U, Bravely Default pro 3DS a Bayonetta 2.

Na druhém místě je ještě větší překvapení, totiž francouzský UbiSoft s 74,1%, kterému mnozí nemohou přijít na jméno kvůli Assassinům. U něj v očích kritiků bodovalo Child of Light, Rayman Legends pro PS4/X1 a také South Park.

Třetí EA sice obdrželi vyšší průměr 74,5% než UbiSoft, ale Metacritic je penalizovalo za to, že mu chybí devítkové průměry, že měl méně pozitivně hodnocených her než UbiSoft a také jich vloni vypustil o devět méně než ve 2013. Hitem u něj bylo pochopitelně hlavně Dragon Age, vedle TitanFall.

Čtvrtá je Sony honící skóre na remaku The Last of Us, pátí Square Enix díky Final Fantasy (ale doplácející na Murdered a Deus Ex The Fall), šestý Microsoft především kvůli konverzi Minecraftu a Sunset Overdrive (oproti tomu Dead Rising 3 má být kupodivu nejhorší hrou s průměrem jen 50%).

Bandai Namco jsou sedmí vzhledem k Dark Souls 2 a až osmí skončili nejvíce vydělávající Activision Blizzard (díky Diablo 3 na PS4 a kvůli jen 76% průměru Destiny).

Z menších vydavatelů si nejvyšší známky odnesly Telltale, Paradox Interactive, Capcom, Take 2 a SEGA. Nejhorší naopak Focus Home Interactive, Deep Silver, 505 Games a kupodivu také Warner Bros.

Kompletní výsledky sledujte zde.

Read this next