Skip to main content

Krátký film Top Goose paroduje filmovou legendu

Výstup ze soutěže Nvidia.

"In the NVIDIA Studio" představuje krátký animovaný film Top Goose inspirovaný jedním z nejlepších fiktivních pilotů, jaký se kdy objevil na velkém plátně. Snímek vznikl pro prezentaci soutěže #MadeinMachinima a nabízí neotřelé spojení protagonistů, které jeden z autorů, Dane Johnston, komentuje: "Jak dostanete středověkého vojáka na letadlovou loď a co by tam dělal? Samozřejmě by ho honila husa."

Projekt poháněly počítače s GPU, které už 14 let produkují všechny nominované filmy na Oscara za nejlepší vizuální efekty: několik systémů s NVIDIA RTX A6000 a notebook z rodiny NVIDIA Studio - Razer Blade 15 s GeForce RTX 3070 pro notebooky. Čtyřčlenný dotáhl film Top Goose od konceptu k dokončení za pouhé dva týdny. Bez vzdálené spolupráce, kterou NVIDIA Omniverse nabízí majitelů GPU NVIDIA z rodiny RTX, by to pravděpodobně trvalo nejméně dvakrát déle.

Johnston a jeho kolegové ze společnosti NVIDIA, Dave Tyner, Matthew Harwood a Terry Naas, začali práce přípravou modelů pro statické objekty v programu Autodesk 3ds Max. Několik klíčových modelů pocházelo z databáze TurboSquid od společnosti Shutterstock, včetně stíhačky F14, letadlové lodi, husy a několika rekvizit. Stačilo je jednoduše přetáhnout do Omniverse a spolupráce napříč týmem mohla začít. Bez ohledu na to, jakou 3D aplikaci používají nebo kde se jednotliví členové nacházejí.

Hotové modely opatřené texturami a také animace připravené v nástroji Reallusion ActorCore bylo po té možné importovat do Omniverse Machinima.

Omniverse Machinima umožňuje snadno rozpohybovat postavy i jejich okolní prostředí. Nabízí také rozsáhlou databázi objektů z několika her, mezi něž patří například Mount & Blade II: Bannerlord. Právně z ní je vypůjčen středověký voják, jeden z protagonistů Top Goose.

Machinima také umožní snadno aplikovat animace na příslušné postavy a objekty. Při tomto projektu byl využit motion capture oblek Xsens, ale Machinima umožňuje obejít se i bez něj díky AI Pose Estimation. Jde o nástroj v aplikaci Omniverse umožňující zachytit pohyb na kameru a vytvořit z něj pomocí AI 3D animaci. Výrazy obličeje postav bylo navíc možné automaticky synchronizovat se zvukovou stopou pomocí aplikace Audio2Face.

Při tvorbě Top Goose se uplatnila i další technologie známá z her: NVIDIA PhysX umožnila týmu animovat scénu v kokpitu s poletujícím chlebem a jablky pouhým vypnutím gravitace. Všechny objekty ve scéně se tak řídily fyzikálními zákony a létaly přirozeně bez jakékoli ruční animace.

Práce v ekosystému Omniverse s využitím nástroje Omniverse Nucleus umožnila týmu provádět v projektu úpravy a vidět jejich efekt v reálném čase i v plné kvalitě navzdory vzdálenosti stovek kilometrů mezi jednotlivými členy. Nebylo tedy třeba vždy renderovat jednotlivé záběry a sdílet je separátně.

Další z autorů, Dave Tyner, dodává: "Toto je první velký projekt, na kterém jsem se mohl podílet, kde jsem se nikdy necítil omezován. Se systémem Omniverse všechno fungovalo a bylo opravdu snadné ho používat."

Soutěž #MadeinMachinima přijímá do 27. června krátké filmy vytvořené pomocí aplikace Omniverse Machinima. Výherci získají notebooky NVIDIA Studio s GPU z rodiny RTX.

Read this next