Krabicovky tu s námi budou navždy
Proč je šéf řetězce optimistický?
Pokud by hlásil něco jiného, bylo by to podobné, jako kdyby si kapříci sami sobě vypustili rybník. Přesto chce takové tvrzení odvahu, když jde přímo proti všem prorokům o pouze digitální budoucnosti.
"Krabicové hry tady s námi budou navždy, i kdyby došlo k nejhorším možným scénářům, jaké při poklesu o 50-60 procent zažily trhy s hudbou a filmy. Hry na fyzických nosičích vnímám jako byznys, který může koexistovat s downloady," říká Paul Raines, šéf největšího specializovaného amerického řetězce GameStop pro Fortune.
Proč je tak sebevědomý, ptáte se? Lidé totiž někde musejí nakoupit hardware a to pořád obvykle dělají v kamenných obchodech (či přes online-shop GameStopu), nikdo to nedělá tak, že by si základní PS4 objednával z webového PlayStation Store.
Při současném boomu kolem virtuální reality šéf GameStopu doufá, že do obchodů zákazníky přivede možnost si headset osobně vyzkoušet. Analytici předpokládají 10 milionů uživatelů VR do konce 2016 a obrat v řádu třiceti miliard dolarů do 2020.
Řetězec také inovuje instalací jakýchsi čidel do obchodů, kam jen přiložíte svůj chytrý telefon a dozvíte se informace o akčních nabídkách či daném produktu.