Krabicovky Shadow of the Tomb Raider mají o čtvrtinu lepší odbyt než minule jen na Xboxu
Ale oproti prvnímu rebootu pokles.
Znovu se ukazuje, že dohoda Square Enix s Microsoftem ohledně časové xboxové exkluzivity předešlého dílu Rise of the Tomb Raider byla chyba.
Nová hra Shadow of the Tomb Raider (Alza.cz), která přišla na trh v pátek, se totiž v krabicovkách ve Velké Británii celkově prodávala o 25 procent lépe než minulý díl.
Je to samozřejmě zapříčiněno hlavně tím, že tentokrát Lara existuje vedle Xbox One i pro PS4 a PC, zatímco minule byla zpočátku jen na konzoli Microsoftu.
63 % prodejů ve startovní týden zařídila PS4 verze, zatímco ta xboxová jen 37 %.
Oproti tomu srovnání odbytu krabicovek s prvním dívem novodobé trilogie Tomb Raidera z 2013 nevyznívá pro aktuální díl vůbec dobře. Zažil totiž pokles o 70 procent, což je připisováno hlavně tomu, že čím dál více lidí preferuje digitální verzi, aneb nyní panuje v tomto směru úplně jiná situace než před pěti lety, kdy byla digitální distribuce teprve v plenkách.
Solidně se daří jiné premiéře z minulého týdne, basketu NBA 2K19 do Take 2. Prodal se ho prakticky stejný počet fyzických kusů jako loni, z toho dvě třetiny na PS4 a pouhé 2 procenta na Switch.
Že bude mít Spider-Man tzv. dlouhý ocas, to zase signalizuje pokles prodejů v druhém týdnu na trhu jen o 42 procent, což mu zajistilo udržení první pozice v Británii v konkurenci s Larou a basketem. Prý nebude trvat dlouho a předhoní celková čísla krabicovek God of War.