Krabicovky Anthem: čtyřikrát hůře než Destiny 2, dvakrát hůře než Mass Effect Andromeda
Indikátory odbytu z Británie.
Tahle srovnání jsou vždy ošidná, protože podíl digitálních verzí rok od roku stoupá, a pak to ještě ovlivňují služby typu EA Access. Proto by bylo zbrklé vyvozovat z odbytu pouze krabicovek a jen ve Velké Británii nějaké dalekosáhlé závěry.
Přesto jde o určitý ukazatel, jak se Anthem zatím vede. Zvlášť, když se dá vedle podobných titulů ze žánru tzv. looter online stříleček:
- Destiny 1 - 417 tisíc kusů
- Destiny 2 - 175 tisíc kusů
- The Division - 277 tisíc kusů
- Anthem - 40-80 tisíc kusů (zasvěcený odhad)
Novinka od BioWare, která v pátek oficiálně vyšla na pulty obchodů ve fyzické verzi, se sice stala nejprodávanější hrou týdne (54% na PS4 a 40% na Xboxu). Prodalo se ji spolehlivě více kusů než o týden předtím u Far Cry: New Dawn a Metro Exodus, ale zase méně než Kingdom Hearts 3 a Resident Evil 2, předešlých premiér začátkem roku.
Jenže ze srovnání už moc dobře nevychází: krabicovek Anthem se v UK prodalo o polovinu méně než před dvěma lety Mass Effect Andromeda. Tedy hra, která byla též na EA Access, byť za trochu jiných podmínek (jen zkušební verze, ne plná, Premier neexistovalo).
OK, lze namítnout, že Andromeda byla singleplayerová, tak co porovnání vedle Destiny 2? Když je novější (září 2017) a též online titulem, u nichž je vždy podíl digitálek větší než u sólo zážitků.
Zde Anthem zklamalo, protože ve fyzické podobě zaujalo mnohem méně lidí: zdroje Eurogameru mluví o sotva čtvrtinových číslech Destiny 2, zatímco analytik Benji hovoří o jen 10 procentech toho, co kdysi dokázal první díl Destiny.
Na tak nákladný, šest let chystaný titul od věhlasného studia BioWare, s EA za zády a velkým marketingem, to působí jako zklamání, ale opět, nevíme, co ty digitálky a co EA Access.
Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že zatímco první Destiny bylo do určité míry revolucí, Anthem jen jeho koncept kopíruje a to s odstupem mnoha let. Krom toho asi nepomohly recenze Anthem s průměrem jen okolo 6/10 a četné chyby či designové nedostatky.
Na některé z nich upozorňuje známý YouTuber AngryJoe: dělá si legraci z ukrutně dlouhých loadingů, které někdy trvají déle než samotná mise, z toho, že všechny zbraně či výbava vypadají úplně stejně a nemáte motivaci k lootu, z tupé náplně hned úvodních misí, z toho, že ty nejzajímavější scény jsou prezentovány jen formou cutscén, do nichž nelze zasáhnout, nebo z některých otravných dialogů: