Tradiční blogy redaktorů nebo velké souhrny z celého dne už jsou dnes pasé. Doba díky rozmachu sociálních sítí neuvěřitelně zrychlila tempo. Jestli dříve platilo, že není nic staršího než včerejší noviny, dnes se dá s nadsázkou říct, že není nic neaktuálnějšího než pár hodin staré zprávy.
Eurogamer.cz na současné trendy reaguje touto kontinuální reportáží, kam dva speciální zpravodajové Pavel Oreški a Honza Doskočil píší všechny své poznatky a zážitky spojené s E3 2011. Děje se tak kontinálně po celou dobu trvání veletrhu (od soboty 4.6. do pátku 10.6.) vždy, když bude chvilka času.
Počínaje cestou do Los Angeles a představením plánů na pokrytí, přes atmosféru na konferencích, stručné poznámky hned po absolvování prezentací (nesuplují větší články) až po nakouknutí na večerní VIP párty. Pokud to internet a podmínky dovolí, přineseme vlastní videa a fotky rovněž na tomto místě, které vnímejte jako takový rozcestník všech materiálů sesbíraných na místě konání (jinak celkový E3 speciál = hlavní stránka EG).
Těšíme se na vaše vzkazy nebo přání, na co se optat vývojářů nebo se zaměřit na předváděčkách, které můžete psát do pravého sloupce komentářů, stejně jako dotazy na Pavla a Honzu. Všechny indicie nasvědčují tomu, že letos půjde o bezkonkurenčně nenadupanější E3 všech dob, takže se pokusíme, abyste se s kontinuální reportáží Eurogameru cítili, jako byste na ní sami osobně byli.
Our live coverage of this event has finished.
Vitame vas u kontinualni reportaze Eurogameru k E3. Zatim jeste z Prahy, nebot odletame az v nedeli. Muze se to zdat pozde (vetsina kolegu i ze site EG uz v L.A. ted je), ale bylo to tak nejvyhodnejsi - jednak po financni strance (letenky v sobotu staly o 5 tisic vice a patek rano asi zbytecne brzy), druhak abychom jeste mohli pomoci domaci casti redakce s rusnym pred-E3 obdobim.
– Jan Doskocil
E3 oficialne zacne v utery 7. cervna vecer stredoevropskeho casu. Herni scenou vsak poradne hybe uz dobry tyden a marne v pameti hledame srovnatelny rocnik, kdy by se toho tolik udalo - ve smyslu tolika predstaveni novych her, zasadnich oznameni nebo ackovych filmecku - jeste pred otevrenim bran veletrhu. Jako by se snad vsichni bali, ze v dobe konani E3 by jejich hra v tuhe konkurenci zapadla, tak s ni radeji vylezli o tyden drive...? Viz napr. tituly pro handheld NGP. Jakymsi benchmarkem tohoto je i nase unava - nepamatujeme si rocnik E3, kdy bychom se jeste pred zahajenim citili stejne, jako kdyz jindy vystava konci ;)
– Jan Doskocil
A jaky je nas cestovni itinerar? Na Ruzyni se s Pavlem sejdeme v nedeli dopoledne pokud mozno tak, aby pravidelna linka Delta do Atlanty neufrnkla pred nosem. Tam prestoupime na vnitrostatni parhodinovy let do Los Angeles, kde bychom meli byt v 7 vecer mistniho casu.
– Jan Doskocil
Zdaleka nejnabitejsim dnem E3 by melo byt hned pondeli. Odstartuje v 9 rano (v 18:00 ceskeho casu) konferenci Microsoftu, z niz vam prineseme zivy prenos. Kratce po poledni americkeho casu (v 9:30 naseho) plynule navaze konference EA, odkud bude na EG rovnez primy prenos. V pul treti losangelskeho casu se presuneme na dalsi konferenci, tentokrat UbiSoftu. Pondelni maraton ukonci v pet odpoledne E3 konference Sony. Vzhledem k neprejicimu casovemu posunu, kdy akce UbiSoftu a Sony v CR vychazeji na pozdni nocni hodiny z pondeli na utery, nebudeme z techto dvou realizovat klasicky primy prenos. Vetsina z vas tou dobou spi, takze v utery casne rano k snidani si prectete uceleny souhrn tech hlavnich oznaneni. Nintendo pak bude nasledovat v utery vecer, uz opet v zivem prenosu. Ze vsech peti konferenci tady jeste budeme "tweetovat" ;)
– Jan Doskocil
A jakou sebou vezeme vyzbroj? Pavluv pochroumany Android, Honzuv v mori smoceny iPhone, iPad s moc prima dokovaci klavesnici (predem omluva za absenci diakritiky;), dva obstarozni notase (pozn.: ani nevim, zda ho budu tahat na vystaviste, kdyz je tezky jak kr** a baterka vydrzi jen par hodin), zrcadlovka Nikon D5000 s moznosti nahravat HD videa, lec na vetsine predvadecek neni dovoleno natacet. Ocekavame proto jeji vyuziti spis pro ilustracni zabery. Check-IN.
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
To byl pokus o prvni maly videoblog (predni kamera iPhonu ma nizsi rozliseni) tesne pred nastupem do letadla, ktere je narvane, hlava na hlave, snahy o zabrani trojsedacky vzaly rychle za sve. Priste se ozveme za priblizne deset hodin z Atlanty, do te doby se o aktualizace postara levis a cesky tym. We are ready to take-off...
– Jan Doskocil
Zdravime z Atlanty, v lepsim rozpolozeni a odpocatejsi nez predtim z Prahy. Po hektickym pred-E3 tydnu a spani par hodin denne (o pulnoci na dnesek se pomahajici pritelkyni povedlo odlinkovat iPhone z Dropboxu, cimz se smazaly vsechny ulozene soubory na cestu;) bylo kupodivu prijemny si na chvili vorazit, zastavit se, nebyt online a nemuset nic delat. Neco jako kdyz jdete do sauny a uplne vypnete;) Uz pul hodiny cekame v letadle, neb nejake jine letadlo zabralo nasi gate a kapitan si neodpustil ironickou poznamku na adresu tohoto letiste, pry nejrusnejsiho na svete. Stihnuti pruchodu imigracni kontrolou, celniky, vyzvednuti zavazadel a presun na jiny terminal za necele dve hodiny bude asi zajimavy...
– Jan Doskocil
Tahle E3 pro me bude premiera (po deseti letech v branzi asi zvlastni - minuly zamestnavatel vzdy odpalkoval, ze jezdit na vystavy je pro herni web zbytecnost a ze na to nejsou penize ;) Pro Pavla taky, ale uplnym novackem neni, predtim byl na par rocnicich Games Convention jeste v Lipsku. Od E3 profika Milose Bohonka mame cenne know-how (diky!), ktere jsem otestoval vloni na Gamescomu a spolehlive funguje, ze se clovek dostal na vsechny velke predvadecky, co chtel, aniz by mel dopredu jedinou domluvenou ;) Nebo to bylo jen Eurogamerem...? Navic E3 je industry-only event - pristupny jen pro lidi pracujici v hernim prumyslu (verejnost se tam nema jak dostat, tusim ze pro ni ani letos neexistuji ty predrazene vstupenky).
– Jan Doskocil
Tohle je ale vazne zahada: microsim AT&T, kterou jsem v Apple Store ve Vegas dostal nechtene pribalenou k iPadu a pred rokem nefungovala (vyzadovala aktivaci), ted najednou sama od sebe zacala jet - a tak mam asi datovy sluzby v Americe zdarma (otazka je, jak dlouho ;)
– Jan Doskocil
Mimochodem, uz jsme tu rikali, ze E3 zpravodajstvi na EG sponzoruje ConQuest entertainment, distributor Nintenda - www.mojenintendo.cz? Tak ted;)
– Jan Doskocil
Zdravim vas z podmraceneho Los Angeles. Zatim sam, protoze Pavel prileti az dalsim spojem cca s dvouhodinovym zpozdenim (ne, zadny problem, jen se jeho letenka kupovala pozdeji). Je tady ted pul devate vecer a po 24 hodinach na nohou se tesim, az budeme na hotelu, dame si neco normalniho k jidlu a zalehnem.
– Jan Doskocil
V Los Angeles jsem byl na par dnu v lednu a mam ho zatim zafixovane jako enormne rozlezle mesto protkane dalnicemi, kde jsou dlouhe kolony na dennim poradku a vyplati se jet v aute ve 4 lidech, aby se dal vyuzit predjizdeci levy pruh (nebo vlak uprostred dalnice mezi smery), jen beda jestli nezastavite hned na vyzvani policistu LAPD a nedate okamzite ruce na volant... (btw na letisti tu nevedou okynka s auto-pujcovnama, do nich se musi busama, na rozdil od jinde na svete). I mam LA zapsane do pameti jako mesto se zabavnim parkem Universal Studios (na nekterych atrakcich bylo videt jejich stari, ale diky Simpsonum s pseudo 3D, horskou drahou Mumie a vlacku okolo atelieru za to stalo) a velkym Citadel outletem (na jeho poradne projiti nestaci ani cely den - vyrazime radsi az o vikendu po vystave ;) Z Downtown jsem minule zahledl z dalky jen mrakodrapy, takze jsem docela zvedav, jake bude primo v nem bydlet (pujde v necem srovnat s L.A. Noire?) a jestli budu moci potvrdit nazory vsech znamych, ze LA je oproti uzasnemu San Franciscu hruza. Uvidime rano, az se rozedni...
– Jan Doskocil
Zatim jeste presne nevime, jak to bude vsude v LA s pripojenim na net a jak casto/odkud se tu budeme moci prihlasit. Na hotelu by mela byt wifina, v prostorech konani E3 snad taky, stejne jako na konferencich. Protoze nemame v umyslu platit nekrestanske penize ceskym operatorum za roamingova data, bude-li to treba, chceme sahnout po lokalnim operatorovi. Jak nam poradili protreli kolegove z britskeho EG, sikovne je pry vzit malou krabicku s prijmem 3G signalu a wifi rozbocovacem pro az pet uzivatelu soucasne, co neni tak draha a k tomu se jen prikoupi datovy plan (=nasobky objemu MB co u nas) na mesic za radove desitky dolaru (a bez smluvniho zavazku). Byt tady v pocetnejsim slozeni a nemit spatne zkusenosti s linym 3G u americkych operatoru z minulych dvou navstev Ameriky (kvuli pretizeni site v centru velkomest se casto nepodarilo nacist jedinou stranku), tak s timhle resenim nevahame ani minutu. Snad budou wifiny slapat, na letistich v Atlante a LA ale zadna free fungujici neni.
– Jan Doskocil
Mimochodem - nelekejte se, pokud se vas vzkaz/prispevek v levem sloupci neobjevi ihned po odeslani. Je tam nejaky problem s cachovanim na serveru (technici z Anglie to resi) a vase komentare se tak ve sloupci zobrazi az za par minut po vlozeni. Neni nutne je odesilat vickrat (tim se jen docili duplicity).
– Jan Doskocil
Od cestovani zpatky k E3: z te smrsti oznameni novych her jeste pred vypuknutim vystavy se dalo nabyt pocitu, ze na E3 nas uz moc novinek neceka, ale opak bude pravdou. V tuto chvili vime minimalne o peti tajemnych velkych projektech, ktere si pristi tyden odbudou svou premieru a zatim se o nich verejne vubec nic nevi, nemaji venku teasery ani se o nich v poslednich dnech nespekulovalo. Mezi firmami, ktere si moment prekvapeni schovaly az na prubeh E3, jsou i EA, UbiSoft, Microsoft ci Sony. Zatim tyto hry nesmime prozradit, ale dopredu zarucujeme, ze z techto pokracovanich slavnych serii i novych znacek budete nadseni.
– Jan Doskocil
Jinak uz vime, proc tady kluci z britskyho EG byli o par dnu driv. Eidos je nalozil do helikoptery a odletel s nimi na ostrov Catalina jizne od LA, kde jim usporadal stylovou prvni predvadecku Hitman Absolution. Zadne obalky ani pujcky, takle se dneska uplaci, pratele...;)
– Jan Doskocil
Mozna vas zajima, na ktere predvadecky se chystame my a tim padem z nich na EG najdete v pristich dnech vetsi clanky nebo aspon tady strucne postrehy. Hned v utery v poledne, kdy se brany E3 oficialne otevrou, chvili po oznameni nastupce Wiicka, jdeme na vlastni oci zjistit, jestli je predelavka XCOMu do strilecky opravdu tak technicky zastarala, jak se zdalo z traileru. Dale u 2K budou Darkness 2 a BioShock Infinite, v jehoz pripade by uz nemelo jit jen o prednatocene video jako v Koline. Pote mame spicha s CD Projektem Red, z nejz se behem sledovani hratelne verze pokusime vypacit neco konkretniho o konzolovem Zaklinaci 2. Pavel se stavi juknout na Trackmanii 2 a expozice UbiSoftu nabidne napr. i Driver: San Francisco. V prostojich se zkusime dostat na predvadecky her, ktere jsou dopredu domluvene jen tak napolovicate, a utery zakoncime navstevou recepce Xbox Afterhours primo v arealu Convention Centre.
– Jan Doskocil
Pavel Oreški: Protože nepíši novinky a celkově se nestarám o běžný chod redakce, neměl jsem na rozdíl od Honzy tak vypjatý týden. Místo toho jsem v poklidu chodil do práce, snažil se zrelaxovat a nabrat síly. Hlavně jsem si dal pozor, abych si nic nezapomněl a připravil veškerou elektroniku k nerušenému chodu. Jediné obavy mám o redakční Nintendo 3DS, které jako jediné z mých zařízení nemá na nabíječce poznámku o možnosti nabíjení při menším napětí. Zrovna na E3, kde bude spousta příležitostí použít StreetPass!
– Michal Havryluk
Pavel Oreški: V momentě, kdy si Honza užívá klídek v letadle, já naopak šílím. Pobyt deset tisíc metrů nad zemí mi nedělá moc dobře. Snažím se na to nemyslet při studiu materiálů k hrám, o nichž vím, že se na jejich prezentace dostanu – například Arma 3, Batman: Arkham City nebo třeba Battlefield 3. Celkem mám v telefonu uloženo téměř sto megabajtů dat, převážně textů. Zároveň držím dobrou pověst ČR, protože jsem si dal už tři pivka a čtvrté se mi nese. Na výstavě na podobné srandičky nebude čas, tak si je užívám teď. Škoda, že mají jenom Heinneken a Coronu. Ble.
– Michal Havryluk
– Jan Doskocil
Pavel: Dobre rano z LA! Vstali jsme po dvou az trech hodinach, spanek je pro sraatche! Na to nam Martin Schovanec odpovedel, at se nadopujeme Red Bully, protoze nechce videt, jak budeme zase vecer vypadat! Vyrazil jsem do centra, protoze Honza musi chytit dodavku na konferenci Microsoftu. Centrum LA mi dodava chut si zase zahrat GTA. Jako by mistni lokace hre z monitoru vypadly.
– Jan Doskocil
Vzhledem k tomu, ze je za deset minut devet mistniho casu a autobus me spolu s jinymi novinari teprv vyzvedl v centru LA u Hiltonu, tipujeme, ze xboxova konference vcas nezacne. Fotky jinak brat jen jako ilustracni, jen narychlo zmackle v poklusu - byli jsme radi, ze jsme vse pri prvni navsteve centra nasli a stihli;)
– Jan Doskocil
Pavel: Opravdu dobře Honza vybral hotel. Sice máme sdílené koupelny, ale za cenu, za kterou se neubytujete asi nikde v ČR, tady máme docela luxus - klid, čisto, wifi, úklid, skromnou snídani. Hlavní však je, že jsme v centru dění. Všechny konference a výstavní areál máme maximálně čtvrt hodiny chůze. To je obrovská výhoda. Na následující konferenci EA vyrazím deset minut před začátkem.
– Michal Havryluk
Atmosfera na miste mrzi. Tohle je neco jineho nez se divat doma na stream. Nehlede na pocatecni fail s ovladacem, MW3 bylo v sale prijato nadsene.
– Jan Doskocil
Skedujte nas live prenos z konference MS zde:http://www.eurogamer.cz/articles/zivy-prenos-e3-konference-microsoftu
– Jan Doskocil
Konference Xboxu perfektni zazitek, takovy lineup muze jen tezko neco prekonat. Podrobnejsi report pozdeji dnes, ted rychle na sraz s Pavlem za 45 minut zpet v centru u Orphea, kde maji konferenci EA. Bude to jeste kur*** rusny den a to se mi chce spat/pokousi se o me naka choroba-brzy asi zacnou byt nasazovany redbully ;)
– Jan Doskocil
Organizace na miste perfektni, jako vsude v Americe mraky lidi co smeruji davy. Po skonceni xboxu bylo pred halou asi dvacet busu, nektere rozvoz po hlavnich hotelech, jini primo na misto konani EA konference, coz je prima, ze se obe firmy dohodly. Navzdory dlouhe fronte (na EA konf. miri odhadem tak pulka lidi) vse rychle odsypalo a po cekani jen par minut uz jsem v busu. Hodne lidi zustalo na Xboxu sedet v sale i po skonceni pro psani clanku, ale vyhnal je cerstve prichozi mail od ea s varovanim, ze vstup na EA se pry zavre uz ve 12 (zacatek az 12:30).
– Jan Doskocil
V sale o velikosti zhruba O2 Areny se nahodne podarilo potkat Alzbetu z Replay, ktere to seklo a mela stesti na sezeni primo naproti podiu, kde byly i vsechny kamery oficialnich stabu. Po skonceni se tam davaly rozhovory a zahlid jsem tam Geoffa z Gametrailers nebo predvadejiciho Dance Central 2 (autogramy nemam ;) dobre bylo, ze v sale jsme sedeli vsichni z EG pobocek hned vedle sebe a tak jsme hodili rec s kolegy napr.ze Svedska, co sem dostali tri akreditace, ale zase naopak nemaj zarizen vstup na Nintendo ci Ubi. Pochvalovali jsme si, jak EG system tentokrat ustal velky napor (upgradovalo se totiz HW) a pry meli vcera solidni EG Network chlastacku ;) dalsi duvod proc priste jet driv, i chodit na konference driv, protoze tesne pred zacatkem uz se nedalo prihlasit na mistni free xbox wifi (plna kapacita)
– Jan Doskocil
Po vylezu z busu u Orpheum (EA) mi zarval do jeste zalehleho ucha z letadla chlapik s amplionem, ze jestli mame jmeno A-L mame jit do leve fronty, a pro zbyvajici prijimeni zprava. Organizaci tu maji zmaklouna jednicku.
– Jan Doskocil
Sedime v Orpheum, coz je oproti Galen Centre vyrazne mensi sal v historickem stylu. Vypada to, ze jinak funguje jako normalni divadlo, oproti Narodnimu zhruba tretinova velikost, po stranach balkon a jeden velky balkon v patre. Nedokazu si predstavit, jak se sem vsichni lidi zvenku vejdou. Podarilo se nam urvat skvele misto v asi pate rade v prizemi, takze od sefika EA a dalsich prezentujicich budeme par metru, super! Horsi to je tady s netem, jak to je historicka budova, tak tady ma AT&T asi jeden dilek signalu. Konference EA zacne za 20 minut a na EG opet najdete zivy prenos.
– Jan Doskocil
Pavel: Pred Orpheonem jsem potkal (ne)oblibeneho analytika - Michaela Pachtera. Chtel jsem se s nim vyfotit, ale protoze bylo vsechno v rychlosti, ve fronte na vstupenky (P a O jsou blizko sebe) a on mel samozrejme VIP prednost, tak jsem to svym telefonem nezvladl a misto naseho duo portretu, mam jen pulku jeho hlavy. Skoda. Alespon jsem s nim prohodil par slov. Myslel jsem si, ze nebude Ceskou republiku znat, ale chyba lavky. Dokonce pry jednou dostal mail od Vaclava Havla. Je otazka, jestli mluvil pravdu. Uvnitr jsem potkal jeste Hip-hop Gamera, ktereho zna asi jen par lidi v CR a s nim uz jsem se vyfotil na normalni kameru. Obrazky muzeme poslat az po konferenci, jak uz psal Honza, net tu skoro nejede.
– Jan Doskocil
Ea konference v plnem proudu. Z NFS se nam nove stala akcni hra, takova kombinace Mirrors Edge s Heavy Rain. Dobre!
– Jan Doskocil
Star Wars Old Republic se radeji prezentuje predpripravenym filmeckem, protoze kdyby ukazali skutecnou gameplay, tak to po uzasnem Star Wars Kinect livedemu vypadalo ve vzajemnem srovnani blbe.
– Jan Doskocil
Pred ukazkou snowboardoveho jezdeni zaplavil cely sal umele vypusteny kour. Sikovne zpestreni.
– Jan Doskocil
Jak sedime blizko podia, pri proslovech recniku (Peter Moore je v tomhle velmi zdatny, a taky se bleskove premistil z xboxu) se nam vzdy do pohledu dostane jerab s kamerou, coz vytvari zajimave zabery, napr. John Ricchitello, za nim EA logo a pred nim vedle hlav pred nami vysunuta kamera. Skoda, ze odesilani fotek je odsud mission impossible.
– Jan Doskocil
Po videu z Madden vylezli na podium postupne tri hraci americkeho fotbalu v dresech, s prilbou a trofeji. Podle reakci publika soudime, ze to jsou asi nejake mistni hvezdy :) Obecenstvo sili, Peter Moore to prizivuje svym hypovacim komentarem, a jak se zda, tak to Amiky hodne zabira. Jen tahle vsuvka popira uvodni slova sefa EA, ze si tentokrat nepotrpi na nejake okazale vstupy celebrit :)
– Jan Doskocil
Kdyz John Ricchittelo vtipkoval o The Sims Social pro Facebook, vyvolalo to velkou odezvu u publika. Vsimli jsme si, ze kdyz po uvedeni tehle hry odkracel na stranu podia, aby neprekazel ve sledovani traileru, byl to vyjimecne sebevedomy odchod s rukama v kapse. Asi vi stejne jako vsichni, ze tohle bude zaruceny hit. Mimochodem, ted nas malem zabrala kamera, kdyz zamerovala sefa xboxove divize Dana Mattricka a dalsi top VIP persony herniho prumyslu, ktere sedi kousek pred nami.
– Jan Doskocil
Behem prezentace BF3 se nasviceni boku salu zmenilo z cervene na modra svetla, barvy teto hry. Sledovani BF3 na velkem platne ma sve klady i zapory. Kdyz je nejaka hra graficky paradni, tak o to vice vynikne, napr. tankova bitva. Na druhou stranu jsou zaroven vice videt i nedostatky hry, jako ze obzor s kourem trochu vypada jako staticka textura, co se behem jizdy temer vubec nepriblizuje. Zvlastni je, je tank ovlada primo producent hry Patrick Bach schovany dole pod jevistem, nikoli nejaky najaty tester. Ale tahle BF3 predvadecka je az prehnane dlouha. Trva uz asi 10 minut a jak sledujeme sve okoli, cim dal vice si zacina kontrolovat mobily, notebooky a zacina zivat. Tohle je na jinak vynikajici EA konference jedina chybka na krase.
– Jan Doskocil
Foto sefa EA, kdyz oznamoval Sims pro Facebook: http://twitpic.com/57z048
– Jan Doskocil
Protoze nejak neslape vkladani fotek - takle to vypadalo v divadle s EA konferenci: http://twitpic.com/57ypo1
– Jan Doskocil
Uz aspon pulhodiny stojim na ulici tady pred kinem Los Angeles Theatre - http://twitpic.com/57yzxu - kde ma za 3 minuty zacit Ubisofti konference, ale fronta se uz dlouho nehybe. Dovnitr je pry vpusteno moc lidi a tak uz nikoho dalsiho neberou, venku stoji fronta az za roh vedlejsi ulice. Tohle se Ubi nepovedlo. Pavel udelal dobre, ze sel radsi resit (druhy pokus) simku na net.
– Jan Doskocil
U UbiSoftu to dopadlo, jak jsme se obavali. Prisel chlapik a vsem oznamil, ze se dovnitr nedostanou. Ubisoft asi omylem rozeslal o nekolik stovek potvrzenych pozvanek navic ;) vsichni jsou rozladeni, nejcastejsi vyroky radsi nebudem citovat, a pak jsme se jeste dozvedeli, ze cekani tam dal pred vchodem nas dovnitr nedostane ;) Nebyla by to Amerika, kdyby se tam hned neobjevil policista vyzyvajici davy k rozchodu a uvolnujici chodnik pro ostatni chodce. Ubisoft ma velkou cernou kanku, venku zustala i vetsina ceskych reporteru, e3 veteran Tukan to pry jeste nezazil. Far Cry 3, Brothers in Arms atd tak uvidime "az" zitra. No aspon jsme se stavili vyzvednout e3 akreditace v convention centre, coz probehlo hladce, netrvalo to dyl nez 10 vterin. Pomalu se presunujem na Sony, zas dakeko od centra.
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
Nize nejprve Pavluv vstup kratce po skonceni EA konference v divadle (poprve nataceny bez drzeni kamery pred sebou v natazeny ruce, je to tak lepsi) a mala ochutnavka atmosfery z uvodu ranni xboxove konference s MW3. Ted sedime v zalidnenem arealu pred stadionem Memorial Sports Arena, kde bude za pul hodky show Sony. Ta ma hned nekolik kladnych bodu - Ivan Bradac sehnal dodatecnou vstupenku pro Pavla (diky!), hraje tu DJ a hlavne rozdavaji zadarmo Subway bagety a lahvace Plzne! A na tom slunicku (udelalo se odpol pekne vedro) docela pusobi.
– Jan Doskocil
Vzkaz pro Pavla (omlouvam se, neni ho s americkou simkou jak jinak kontaktovat;) - drzim ti fleka u vlezu 4-4a hned u zabradli na te stredni urovni co jsme sem vlezli
– Jan Doskocil
Jack Tretton si hned na uvod posypal popel na hlavu kvuli PSN, ale nic konkretniho neslibil a publikum to nechalo chladnym, nulova reakce. Jen par lidi v hale casto nadsene jeci i behem predvadecek, az to pusobi podezrele. Hned uvodni Uncharted 3 vypada fantasticky, co se tyce postupne zaplavovane a naklanejici se lodi (Hydrophobia hadr), i efekty svetla a stinu. Jen prostredi misty slabsi nebo moc tmave, kdyz to clovek srovnava s tim vsim, co dnes videl z her chystanych na 2012. Mimochodem vsichni tu dostali 3d bryle a vetsina ukazek je podporuje.
– Jan Doskocil
Resistance 3 nevypada tak dobre jako Uncharted 3 (spis standardne), opet je ukazovan takovy dost sedivy level, ale 3D efekty deste zustavajiciho na obrazovce pekne. V bitve s velkym mimozemskym monstrem je prostredi zboreniste trochu neprehledne, neni uplne jasne, kam se ma/da jit a kam ne, neco jako spleti chodeb v novem Tomb Raiderovi, kde mozna nekteri zabloudi. Dalsi hra Medieval Moves (divny nazev) vypada jako zjednodusena onrail rubaci stredoveka rezba pro Move. Predvadejici jen machal mecem, pohyb postavy byl asi automaticky. Zajimave na tom bylo, ze bez 3d bryli to asi moc nepujde hrat, protoze bez nich nevidite obrys vasi postavy, ktera macha mecem, vynoreny pred veskere deni a prostredi.
– Jan Doskocil
Ceho si pri predvadeckach na vsech konferencich nejde nevsimnout, je znacny graficky rozdil mezi nyni dokoncovanymi hrami (co vyjdou letos na podzim a jsou ted prakticky hotove) a mezi zivymi hratelnymi demy nove ohlasenych her na E3. Ty nove zas o kousek dal posunujui standardy a ty, co jeste pred E3 byly povazovany za spicku, ted uz najednou jsou druha liga. Jedinou vyjimkou, pro kterou tenhle pocit neplati, je Battlefield 3. Konference Sony se jinak hodne nese ve stylu kra†kych oznameni bonusoveho obsahu pro ruzne ackove hry, stejne jako vloni.
– Jan Doskocil
Islandsky tvurce EVE Online uprimne rozesmal publikum narazkou na prach z tamni sopky a svuj DUST 514 nazyva prvni opravdovou crossplatformovou strileckou. Kratky gameplay nicim nezaujal a nasledny scifi filmecek by byl mozna fajn, kdybychom dnes nevideli Mass Effect 3 a teaser na Halo 4. Je trochu s podivem, proc se Sony v uvozovkach zahazuje s nejakou takovou obycejnou hrou a venuje ji tolik prostoru na konferenci. Ken Levine z Irrational Games pak vstoupil na podium nesmele, ale kdyz se rozpovidal, pojal tø hodne zesiroka a jakmile zacal vypravet, jak se nedavno v jednom rozhovoru negativne vyjadril o PlayStation Move, bylo hned jasne, kam miri, ale jeho podporu NGP asi nikdo necekal. Nicmene nic konkretniho z nej zatim nevylezlo.
– Jan Doskocil
Specialni moment z predstaveni handheldu PSVITA (tak ten nazev nalezeny ve zdrojaku webu nekecal) - publikum nesouhlasne mruci a posmiva se, kdyz Kaz Hirai oznamil exkluzivitu 3G u zde dost neoblibeneho operatora AT&T. Spontanni reakci prezentujiciho byl zvednu†y palec a usmev, za coz ma thumbs up :) Pri zivem demu Uncharted Golden Abyss stoji kameraman primo na podiu za hrajicim, aby snimal vse pres jeho rameno. Kapesni Uncharted vypada klasicky tombraiderovsky a dobre je, ze k ovladani pres dotykovy displej se pri hrani pouziva jen sporadicky - kdyz chce hrac ukazat, co presne se ma sebrat nebo kam se ma skocit, ale jinak si nestini prsty vyhled na obrazovku jako je nesvarem napr. u iphone her.
– Jan Doskocil
Nove oznamena hra RUIN je zajimava tim, ze jde o diablovku a ze budete moci pokracovat v hrani na handheldu VITA od toho momentu, kdy jste prestali hrat na domaci konzoli. Porad ale nebyla zminena cena. Modnation Racers pro Vita vypada, jako by v hale nikoho nevzrusovalo, vytahuji se mobily a notebooky. Jinak nevim, jestli tenhle zanr je zrovna pro handheld vhodny. Blok venovany hram pro VITA je hodne dlouhy a zpestruje ho aspon prekladani z japonstiny u Street Fightera.
– Jan Doskocil
Pavel: Tisková konference Sony pro mě byla vrcholem dnešního dne. Sice jsem nebyl překvapen téměř žádným oznámením, ale Japonská firma pojala svou presentaci opravdu ve velkém. Mraky lidí, spoustu jídla a pití, muzika, performace a hlavně desítky fanoušků Playstation, kteří dávali hlasitě najevo svou podporu. PSVita je výkonná a nabušená ovládacími prky, ale hry mi přišly, až na Ruin, nemastné neslanné. Každopádně bych řekl, že Sony, alespoň co se show na E3 týče, porazilo Microsoft. Uvidíme, co předvede zítra Nintendo? Že by skutečně to tolik diskutované GTA 5? To by byla asi moc velká bomba ...
– Michal Havryluk
– Jan Doskocil
Dobre rano z druheho dne v LA, kdy se podarilo probudit az v 5 rano a naspat trochu vice nez vcera, byt zadna slava to neni a jetlag porad dost citime. Zivot trochu komplikuje technika - pocinaje pomalym uploadem pres wifinu na hotelu (jedno parminutove video se uploaduje i v blbe kvalite temer hodinu a musime kvuli tomu chodit dolu do lobby), pres slozite nahazovani fotek (system eg na ne nejak neslape, linky pres twitter expiruji a pres dropbox jsou zase prilis velke a automaticky se neotoci), pres nemoznost strihat videa na ipadu (importovane z fotaku), blbnouci klavesnici (dela paznaky, dyz dok neni na pevnem povrchu a na napr. na tasce na konferenci pri psani mirne nadskakuje + ze nejde zaroven nabijet ipad a mit zapojenou klavesnici) az po internet (mam ho vzdy spolehlive funkcni v ipadu, ale v iphonu je o2 50mb data roaming limit a znemoznuje to delat nektere cinnosti)... cimz se vlastne dostavam k celkovym narkum, ze by to chtelo mit nejake pouze jedno zarizeni, z ktereho by se dalo delat vsechno potrebne (psani, natacet hd videa, mit tam rychly net na upload, fotky, dlouhou vydrz...) a ne to delat stylem, ze v jedne ruce drzite na konferenci fotak pro nataceni videa, v druhe se pokousite o nake momentky iphonem, na kline ipad a pisete na klavesnici, na coz uz nestaci ruce :) Na druhou stranu, to by asi baterka dosla drive nez az v devet vecer po konferenci Sony. Je jasne, ze nam v tomhle chybi vice zkusenosti a taky priprav dopredu, aby se proverily nektere postupy. Jina vec samozrejme je, jestli radsi nechodit na konference jen tak jako obycejny divak, ktery se primarne diva na platno a uziva si to, nez se zatezovat porizovanim cehokoli, kdyz je temer vse stejne ihned na internetu.
– Jan Doskocil
Jeste nez za chvili (v 7-musime pry na nintendu byt driv, aby se neopakovalo fiasko s UBI) vyrazime z hotelu, vratim se k tomu nejlepsimu z pondeli, coz byla pro me xboxova konference. Nejen atmosferou na miste a svetelnou show, ktera se neda srovnat se sledovanim streamu doma, ale hlavne jinymi tremi vecmi: 1) byl znat velky duraz na nove ukazky primo z hrani ackovych her. Modern Warfare 3, Tomb Raider, Gears of War 3, Mass Effect 3 a dalsich, ktere casto vyvolaly spontanni nadseni publika 2) tolika novymi oznamenimi (casto s gameplay videem), jako Fable III Journey, Ryse od Cryteku, Star Wars Kinect (gameplay vypada fantasticky), Halo remake, Halo 4 teaser (to plynule oddaleni od vesmirne lodi lahudka...), Kinect Sports 2, Dance Central 2... priznam se, ze si je ani vsechny z hlavy nepamatuju, jak jich bylo hodne. Vsechny ty hlasy ze zimy a jara o slabem xboxovem lineupu jsou zazehnany. Nekdo v Microsoftu se opravdu hodne snazil s nasmlouvanim toho nejlepsiho, co se ted nabizi, viz treba konverze Minecraftu. Zajimave byly i nove funkce xboxu, typu YouTube podpora, hledani v Bingu hlasem nebo Kinect Funlabs s nascanovanim medvidka do 3D, obtazenim vyfoceneho cloveka pro jeho 3D postavu nebo meneni oblecku pro slecny. Desna naopak byla snaha o naroubovani ovladani pres Kinect do her, pro ktere se to absolutne nehodi. Nejvic do ocim bijicim pripadem bylo rozebirani a skladani zbrani v Ghost Recon (fakt to nekdo bude pouzivat?) nebø strileni pohybem ruky, tyhle pochybnosti plati i pro kinectovy Mass Effect 3, nevim nevim jestli nekdo bude udilet prikazy svemu tymu mavanim ruky?!? Jako by snad existovala nejaka nepsana podminka, ze kdo chce byt na konferenci Microsoftu, musi nejak do sve hry implementovat podporu Kinectu, i kdyz to moc nedava logiku. V jinych akcnich hrach, kde jsou boje na blizko, ale Kinectove ovladani vypada v praxi pouzitelne, napr. Star Wars Kinect, stredoveke rubani v Ryse nebo pohledy kamerou ve Forza 4, ktera mimochodem zarazila pouzitim stejneho soundtracku, ktery ma ted kazdy z herni sceny prirazeny k Saints Row 3 (u nej je mimochodem divne, ze chybelo na Sony i MS, stejne jako jine hry od THQ, kteri se v tomhle zjevne nedohodli a zaspali). Divne pusobilo i to, jak se znamy nezavisly designer Tim Schaffer, ktery se neboji rikat otevrene sve nazory, nechal v uvozovkach koupit Microsoftem s detskou kinecti hrou Open Sesame, ale na nektere vedle sedici zenske reporterky jeho hra (rek bych trochu neprehledna) velmi zapusobila. To je asi vse, co s odstupem 24 hodin zustalo v pameti z xboxove konference a nepodarilo se to smazat ani vecerni Sony, kde bylo tech vrcholu a novych ohlaseni o poznani mene (nejlepsi videa z Uncharted 3, BioShock Infinite). Nicmene tim momentem, kdy puldruhe hodiny dlouha konference skoncila, si vsechny pritomne spolehlive ziskala. Predstavte si, ze jste na hokeji na stadionu, skonci zapas, a pak se otevre do te doby zavreny prostor primo na kluzisti a vsichni, skutecne tisice lidi predtim v hledisti, se vydaji dolu na raut obrich rozmeru, ktery musel stat silene penize - k dispozici byly jidla ruznych druhu (testoviny, rizoto, hotdogy, sladke dortiky atd.) a piti vsechno zadarmo, nejen nealko atd, ale i koktejly, pivo a vsechno mozne, na co si vzpomenete. Mezi tim byly rozhazene monitory s novymi hrami na PS3 na vyzkouseni pro kohokoliv (Starhawk, Resistance MP demo, Ratchet and Clank.. celkove desitky mist, kazde hlidal jeden zrizenec), prostory pro performery (baletky v neglize kde bylo vic videt nez pri navsteve striptyzu, tanecnici, DJ atd.). Posilneni jsme se chystali zkusit handheld PS VITA, ktery se nesmel fotit a je mimochodem dost velky, jenze ty byly v ohranicenem hlidanem prostoru a stala se na ne aspon hodinova fronta. Na tuhletu show Sony asi nikdo z ucastniku jen tak nezapomene a nebyt k smrti unaveni po nespani nekolik dnu v kuse, tak by to byla perfektni party. Vyrazime na Nintendo!
– Jan Doskocil
Už netrpělivě vyhlížím konferenci Nintenda, která začne za pár hodin. Ráno jsem ani nemohl dospat. Přeci jen jsem Nintendo pozitivní a tak i když včerejší Sony akce byla skvělá, teď pro mě teprve přijde vrchol z tří velkých tiskovek. Taky si poprvně zapnu 3DS a vyzkouším StreetPass, přece jsem se nemohl připojovat na akcích konkurenčních firem. Teď ještě aby show Big N stála za to.
– Michal Havryluk
Pavel: Uz pul hodiny pred zacatkem Nintendo E3 konference bylo hlediske temer plne, chybeli jen VIP. Kazdopadne pred halou cekalo obrovske mnozstvi lidi a mozna se naplni cerne scenare, ze stejne jako v pripade Ubi se dovnitr nedostanou vsichni pozvani. Nastesti jsem dorazil vice nez hodinu predem a presto sedim asi ve dvacate rade od jeviste. Na platne bezi kviz z Nintendo her a reklami na free wifi, ktere ale vubec nefunguje. Vsichni si hraji s 3DS, hala je plna, takze streetpass pipa jako sileny. Pomerne striktni jsou poradatele ohledne porizovani snimku, s bleskem to nejde vubec a i pri foceni bez nej jsme obcas upozorneni, ze obrazky jsou "no no".
– Michal Havryluk
Konference Nintenda zacina zivym vystoupenim symfonickeho orchestru a peveckeho sboru. Lide kolem me rikaji pouze Wow a to jsou na platne pouze ukazky z drivejsich dilu Zeldy. Kazdopadne i diky klimatizaci ze zahajeni konference mrazi v zadech. Orchestr podbarvuje i nastup Shigeru, vsichni tleskaji, smeji se a obecne velmi pozitivne reaguji. V Americe ma proste Nintendo naprosto jinou tradici, pro nas vychodni Evropany je to trochu nepochopitelne, ze jakekoliv oznameni je Won a NICE. Satoru Iwata jako obvykle zacina velmi ze siroka a poprve trochu zklamal pritomne, coz ale serie teaseru naprosto dokonale spravila. Nejvice lide ocenuji StarFox a Luigi Mansion.
– Michal Havryluk
Jmeno noveho systemu bylo prijato velmi chlande, ale vsichni si pamatujeme na oznameni Wii, rezervovane reakce a nakonec bylo prijato velmi dobre. Z tvaru ovladace jsem opravdu zklamany, sice bude mit velke vyuziti, ale jak budu drzet tuhle cihlu v ruce? Normalni ovladac bude nutnosti. Kazdopadne americane v sale jsou naprosto na vetvi, jako obvykle ze Zeldy a hlavne ze SmashBrothers. Nikdo se nepozastavuje nad tim, ze obrazek ze Zeldy, tedy alespon to, co pousti na platne, nevypada nijak skvele. Tedy, ze WiiU nebude zase asi tak vykonne, jak vsichni hardcore hraci doufali.
– Michal Havryluk
Nintendo se opet domluvilo s prednimi vydavateli a ja jen doufam, ze to nedopadne jako u 3DS. Velmi zajimave je, ze nebyla rec o zadne Wii hre. Je opravdu mrtve? Prekvapilo me, ze v podstate nebyla zminena ani Zelde: Skyward Sword. Na to, ze je to nejvetsi hra, kterou Nintendo vyda tento rok, jsem cekal velky hype. Bude tedy tenhle titul opet vydan pro nove WiiU, stejne jako pro Wii? Pocity z presentace jsou z me strany velmi pozitivni a Nintendo opet vyhralo E3, stejne jako minuly rok. A to rozhodne minule nebylo, tak hodne tak zamerene na zkusene hrace. Vsichni se prave hrnou na zkouseni novych her, ktere se bude odehravat pred salem a na party pred budovou Nokia Center. Jdu to taky zkusit!
– Michal Havryluk
Pokus o vykuryrovani z nemoci, kvuli ktere jsem vzdal Nintendo, konci a beru tago smer Convention Centre, kde za pulhodky zacne 2K prezentace v cele s Xcomem. Pavle, sejdem se az pred jejich stankem jo?;)
– Jan Doskocil
Prvni presentaci jsem nestihl, ale Honza me vykryl. Aspon jsem mel moznost se vyfotit s Holkama od Duka a podivat se, jak se take da delat herni zpravodajstvi. Jdu na operace a pristi rok se mate na co tesit.
– Michal Havryluk
Pocetne davy byly vpusteny do prostor vystaviste minutu pred dvanactou -http://twitpic.com/58d0m7 - a rychle bezely do front na verejne predvadecky tech vsech her, co byly teprve vcera oznameny. Je s podivem, ze se utajily vsechny ty hry, ktere tu museji mit velke stanky postavene uz radu dnu. Byl jsem na XCOMu a hned napsal dojmy, Pavel na BioShocku a ted na Nintendu za zavrenymi dvermi, kam pousti jen dohodle novinare. Prezentacky se opakuji jako standardne v pulhodinovych cyklech a uvnitr je dost vytunena klimoska, ze to chce mikinu. Operator AT&T pretizen, ale v booth jednotlivych firem jsou zdarma wifiny i obcetstveni.
– Jan Doskocil
Na prezentaci konzoloveho Zaklinace 2 v odlehle prezentacni soukrome mistnosti dostali asi trikilovou knizku artworku, co se hodi jako podklad pro psani na klavesnici ipadu na kline. Foto producenta Tomasze Gopa z CD Projektu pred zahajenim http://twitpic.com/58ewgv zpocatku jen opakuje znama fakta z tiskove konference a zaklad o cem je vlastne hra pro ty, co ji neznaji, mimochodem muze se tu natacet volne video
– Jan Doskocil
Muzeme potvrdit, ze Zaklinac 2 na xboxu vypada stejne dobre jako na PC. Ukazovana byla stara znama pasaz s utekem z vezeni, a to pri hrani na dva ruzne zpusoby, jednou stealth a podruhe s bojem. Hra bezi plynule, jen obcas, tak jednou dvakrat za minutu, vetsinou pri otaceni do stran, dochazi k tzv. efektu jittering s mirnym zadrhavanim obrazu, nicmene tvurce zpocatku varoval, ze to je pouze prealpha verze. Jinak zadne nove info o rozdilech oproti Pcckove verzi nezaznely, pouze stare vyroky o adaptaci atd. Kdyz jsem se po skonceni zeptal producenta, proc neni PS3 verze, rekl, ze jsou male studio, ktere muze pracovat naraz jen na jednom projektu. Radi by hru pro PS3 udelali, ale nemohou si to ted dovolit, maji nyni priblizne jen 100 vyvojaru, z nichz vetsina jsou PC vyvojari. Kdyz jsem se dodatecne optal, jestli tedy zacnou na PS3 verzi delat po te xboxove, Tomasz odpovedel, ze mozna. To je odsud vse, prvni obrazek z xboxu http://twitpic.com/58f6i9
– Jan Doskocil
Nintendo ma pro novinare na showfloor zvlastni prostor s WiiU, ale ackoliv jsem byl priveden k ceduli Private VIP access, musim cekat ve tricetimetrove fronte. Vsechny skutecne privatni predvadecky maji zarezervovane US media. Na stanku si budu moct vyzkouset asi osm her na nove konzoli, napr. New SuperMario bros Mii, Ghost Recon, par technologickych demoverzi a jestli dobre vidim, tak i WiiU Zeldu (asi taky jen demo). Ackoliv je WiiU HD konzole a obraz je na vsech tv je ostry, hry maji stale velmi podobny graficky styl jako Wii. Skutecne HD je videt pouze u technologickeho dema Japan Garden.
– Michal Havryluk
Pote, co vsichni novinari odesli, doktorka v minisukni rozdala peppermintove bonbony narazejici na DRM a skoncilo opacko znamych veci od po PR manazera Gog.com, ktery vsem rozdal voucher na download jedne EA klasiky z gog.com zdarma (dostane ho prvni, kdo si o nej napise v komentarich u liveblogu ;) jsem se jeste optal na dve veci. Ohledne toho jitteringu (drobne zadrhavani obrazu pri otaceni) rekl predvadejici, ze to je teprve prvni verze hry na konzoli a ze doufa, ze to vyladi. Doufejme, ze to same bude platit i pro viditelne vetsi trhani hry v okamziku vylezeni ven z vezeni do otevrenych prostor, k nemuz doslo na par vterin na stejnem miste pri obou pruchodech hrou (pozdeji venku uz to bylo v pohode). A ma CD Projekt nejake novinky pro PCckare, co treba nejaky vetsi datadisk? "Musim bezet, sorry" :)
– Jan Doskocil
Na Mass Effect 3 musel sedet na podlaze asi pul metru od obri televize a po pulhodine odkrvena noha, ale stalo to za to, bude to megahit.
– Jan Doskocil
Kontinualni reportaz neumrela, jen byl na vystavisti mrtvy net (pretizeni kvuli moc lidem), nebo jsme cas investovali do uploadu videii (brzy s nimi souhrn) a psani clanku. Kazdy jsme dnes napsali tri - Pavel vedle cerstvych dojmu z vyzkouseni Wii U jeste Brothers in Arms 4 a BioShock, Honza k aktualnimu XCOMU jeste Mass Effect 3 a videosouhrn s nahravkami. Je tady ted pulnoc a po odkliknuti tohoto prispevku asi usneme za pet vterin jako zabiti. Na vine neni E3, ta je v pohode, ale stale pretrvavajici jetlag, kdy v podvecer nastava velka krize (=v dobe, kdy je v CR noc a organismus je zvykly spat), aby se pak na hotelu pozdeji probral trochu. Tak dobrou a ve stredu nashledanou, videoblog je natoceny, jen neni jak uploadovat, asi az rano z press centra.
– Jan Doskocil
Jo a tady je galerie fotek z pondeli, uz z normalnich fotaku- vcetne Pavla s popularnim analytikem Pachterem http://www.eurogamer.cz/gallery.php?game_id=&article_id=1368301
– Jan Doskocil
Hezke rano z LA. To stredecni je prijemnejsi nez vcera, neb se podarilo vzbudit az v sedm (poprve od priletu) a den tim padem nebude tak dlouhy a kruhy pod ocima ne tak velke jako vcera. Oproti tomu Pavel pry nemoh usnout uz asi od ctyr, pri dopsani clanku o pulnoci, ale pry si bere sebou plavky, aby na vecerni party Nintenda v Hollywoodu mohl skocit do bazenu a probrat se tim. Jsem zvedav, jestli tenhle svuj plan opravdu dodrzi;) Michal Jonas a Levis v CR se postarali, ze jste si nase clanky z prvniho dne mohli precist prakticky hned po poslani, za coz jim patri dik, protoze muset je jeste sami odsud editovat a korekturovat by bylo peklo. Znovu ocenujeme hotel s dochazkovou vzdalenosti od vystaviste, takze mame rano pomerne klidek na snidani (musli s mlekem plus paralen hotdrink), zpracovani/upload videii nebo fotek ze vcera, coz Pavel dela z pohodlneho kresla dole v lobby, kde se schazeji desitky zavislaku na netu (bydli tu sami mladi, obvykle taky na E3, tak mame pocit patreni s nimi do jedne komuity), ale fouka tam studena klimoska. Dneska uz sebou nebudem tahat zrcadlovku, protoze se pri tom behani po halach docela pronese a hlavne zpracovani videii z ni je tak komplikovane (muset tridit, pretahovat do notase, konvertovat, strihat, uploadovat na ftp na pomalym netu...), ze vidina tehle parhodinove cinnosti vzdycky odradi a vyhraji jine veci s lepsim pomerem cena/prinos. Chtelo by to mit idealne zrcadlovku, co je lehka, male velikosti, na ktere se primo da strihat video, umi se pripojit v terenu na net a jednoduse jednim klikem z ni video hodit na YouTube. Nicmene nebojte se, o fotky hostesek neprijdete, o to se Pavel urcite postara. Na E3 jich ale tolik neni, kolik byvavalo. Budto to jsou elitni modelky, treba u EA nebo Warhammeru, nebo ty, ktere jsou povazovany za hezke asi jen v USA (nic moc mezi), ze se clovek nekdy divi, jak mohou mit odvahu na sebe s temahle nohama a zadkem tu minisukni nasoukat a pak jit nekam pozovat. No, uvidite snad zitra, dneska se na to na vase cetne zadosti zamerime :)
– Jan Doskocil
Pavel: Dobré ráno! Včerejší den patřil na E3 jednoznačně Nintendu, ať si o tom každý myslí co chce. Kdekoliv jsem stál ve frontě na presentaci nebo se občerstvoval u baru, každý mluvil o WiiU. Díky konverzaci s tolika lidmi si člověk uvědomí spoustu souvislostí. Už na tiskovce Nintenda mě napadlo, že je hezké, jak moc všichni mluví o vynikající konektivitě a online hraní, ale žádné detaily jsem se nedozvěděli. Také pozdější vyjádření Reggieho mě neuklidnilo. Že bude síť svobodnější? To se dá přeložit tak, že nebude mít ze strany Nintenda takovou podporu a nebude tak rozsáhlá. Hodně mě zklamalo, že na konferenci nepadlo ani slovo o množství důležitých věcí. Nevědět cenu, datum vydání, specifikace WiiU nebo detailnější oznámení konkrétních titul, dle mého názoru znamená jediné: WiiU přijde až za hodně dlouhou dobu, v Japonsku a Americe možná už na jaře, ale v Evropě podle mého až na podzim příštího roku. Zároveň mě mrzí, že Nintendo neřeklo vůbec nic o podpoře přehrávání 3D filmů na své přenosné konzoli, protože to je dle mého názoru právě ta killer app, která na Nintendo 3DS chybí. Přesto je Nintendo úspěšné, protože se o něm hodně mluví. Včera jsme také s Honzou probírali, zda WiiU má šanci přilákat hardcore publikum. Přeci jen, stejné hry si budu moci koupit na Xbox nebo Playstation, tak proč bych měl investovat do WiiU? Kvůli grafice, která bude v nejlepším případě stejně výkonná jako u konkurence? Jasnou výhodou je ovladač, který nabízí skutečně obrovské možnosti a jak už jsem psal v dojmech z hraní (http://www.eurogamer.cz/articles/wii-u-hands-on), velmi jednoduchá příkazů, například označení důležitého místa na mapě v týmové hře, funguje oproti běžnému ovladači naprosto skvěle a intuitivně. A že nemá multitouch nebo harddisk? Chápu to, přeci jen je pro Nintendo důležité udržet konkurenceschopnou cenu. Navíc disk si budu moci připojit vlastní, jestli tedy Nintendo dodrží svůj slib, který dalo už u Wii a bude podporovat externí USB diky. Pro mě je WiiU asi jasnou volbou kvůli původním titulům Nintenda, ale jestli bude mít široký úspěch? Těžko soudit.
– Michal Havryluk
Jeste par poznatku z vystavy E3 jako takove: 1) haly pro media/obchodni partnery jsou vice zalidnene (i vetsi) nez ty same prostory pro novinare na lonskem gamescomu v Koline. 2) jak uz rikal Pavel, je skvele, jak tu vsichni vnimaji hry jako plnohodnotnou soucast zabavniho prumyslu. Nemyslim tim jen vyzdobeni okoli Convention Centra billboardy a ruznymi hernimi motivy, nybrz to, ze o konani E3 (a co to je) vedi snad vsichni v celem LA, od prodavacu v zapadlych kramcich az po duchodce potkane na ulici. Ono to asi nejde prehlednout, kdyz se sem najednou sjedou tisice lidi a cele mesto tim zije, vsichni o E3 mluvi, venuji se tomu mainstreamova media a nejsme brani za odvetvi jen pro nejake kriply. 3) prekvapila me nizka uroven jakychkoli bezpecnostnich opatreni na vystave, zadne kontroly a skoro zadna ochranka, jako by se to bralo, ze kdo uz je jednou vpusten do USA a proveren, ten nemuze byt terorista. Nataceni videii a fotek na uzavrenych prezentacich je samozrejme neco jineho, to se prisne hlida, nekde se dokonce musi uplne vypnout vsechny elektronicke pristroje a nesmi se porizovat dokonce ani audio zaznamy. 4) silena byla zpocatku orientace po vystavisti. Temer zadne cedule, ktere by pomohly v navigaci, kdyz klusete na schuzku, co ma zacit za pet minut, velky rozdil oproti vystavisti v Koline, kde jsou haly pro sirokou verejnost mnohem vetsi nez zde, kam do ni dali jen takove spis podradne hry nebo firmy, ty velke maji svuj velky stanek, casto s megalomanskymi televizemi vysoko ve vzduchu, jen v sekci pro novinare, kde je obcas i obcerstveni. 5) nechtel bych byt v roli policisty, ktery ma za ukol vyhnat v sedm vecer desitky lidi z press centra, chodi tam kazdych par minut varovat, kolik casu zbyva odchodu, ale nikdo nereaguje nebo to prijima s posmesky.
– Jan Doskocil
Pavel: Nebojte se galerie sexy hostesek bude, slibuji, že se na ně dneska zaměřím. Chcete i nějaké sexy hostesáky? Pár kousků bude v dnešní galerii fotek z E3, hlavně ty Dukovi holky byly šťavnaté. Z letošní E3 mám ale pocit, že ubylo krásných lidí a přibylo alkoholu. Už konference Sony nastavila vysoký standard, který se zřejmě ostatní vydavatelé snaží dodržet. Pivo, teče proudem a to jdeme ještě na večerní party Nintendo Europe na hotelové střeše s bazénem s výhledem na Hollywood. Sice to zní jako idylka, ale smutnou pravdou je, že většinu alkoholu musíme s Honzou odmítat, protože psaní a presentace mají samozřejmě přednost.
– Michal Havryluk
Pavlovy fotografie z druhého dne na E3 naleznete zde.
– Jan Doskocil
Prvni dnesni presentaci mel byt BF3, ale kvuli technickym problemum se zatim nekona, tak jsem se vydal na Nfs: Run.
– Michal Havryluk
Aliens Colonial Marines pecka. Randy Pitchford ma duvod byt vecne vysmaty! Na Ubisoftu to funguje trochu zvlastne, na recepci poslou mail a prijde si pro vas. Stojime se sympatickym PR Danem Gardenerem pred dvermi Far Cry 3, ma to byt neco jineho nez na konfrtenci
– Jan Doskocil
Far Cry 3 pekne, navrat ke stylu jednicky, e3 demo kratke jen s jednou lokaci, a vyvojari pak potesilo odpovedi na jednu kritizovanou vlastnost dvojky. Ted mi Dan z ubi zaridil Ass.Creed, dari se plnit plan zatim idealne bez prostoju, ze skonci jedna prezentace v x:20 nebo x:50 a hned plynule navazuje dalsi, cimz se usetri fura casu. Podpora ubi vzorna, i jako omluva za fiasko s konferenci. S Danem jsme dobre pokecali a dobre se o me stara, prekvapil me kdyz povidal, ze checkoval cesky EG vecer, jestli jsme uz vydali Pavlovy dojmy z BiA4;) jako dalsi driver
– Jan Doskocil
Assassins Creed Revelations nevypada jako dalsi datadisk, ale spis jako plnohodnotna nova hra, presvedcilo me petiminutove 1on1 interview s hlavnim designerem behem hrani jeste nevideneho levelu na lodich v pristavu. Jinak Ubi hostesky jsou nejak prisne, delaj potize, i kdyz uz jsem jednou vevnitr byl a jsem schvalen ;)
– Jan Doskocil
V UbiSoft booth vyborny setting na psani, pohodlny kresilka, DJ pousti music, obcerstveni lepsi nez na 2K, okolo sedi vyvojari Ubi, co jsou ve vyvojarskych denicich, vsichni jsou prijemni a ochotni. Zbyva uz tady pak jen Driver a Rayman.
– Jan Doskocil
Par fotek, aspon jako linky, kdyz je odsud z technickych duvodu nemohu vkladat primo do reportaze: Randy Pitchford z Gearboxu po Aliens http://twitpic.com/58swu1 Far Cry 3 plakat pred prezentacni mistnosti http://twitpic.com/58srkb a uvnitr pohled na obrazovku tesne pred zahajenim http://twitpic.com/58srgx
– Jan Doskocil
Pavel: Byla lepsi ukazka Skyrim, hrani Rage, Prey 2, Nfs: Run, skakani s Batmanem, Catwoman? Ne, ne, nejlepsi dojem na me dneska udelala silena community manazerka Sarah Wellock z Rocksteady. Batman vypada a hraje se podobne, jako driv (super), ale tahle pani to umi prodat! Skoda, ze jsem ji nemohl natocit v akci.
– Michal Havryluk
Tomb Raider zatim nejlepsi hra vystavy - hratelnostne, graficky i emocemi. Hitman je jen stara znama hratelnost v novem enginu, co misty trochu kulha, ale jinak neni spatny. Ted na Gears of War 3 a mam trochu vycitky, ze jsem predbehl dlouhou frontu. Jinak nechce-li clovek promarnit ani pulhodinu, aby prezentace plynule navazovaly jedna za druhou, tech par minut mezi nimi staci jen na presuny a neda se ani odskocit na wc :)
– Jan Doskocil
Na Gears of War 3 zaujalo paralelni hrani te same situace v singlu z pohledu jineho tymu a budovani struktur v mp modu horde 2.0. Pred designery Deus Ex smekam, takhle propracovana hra, ve ktere se da delat tolik veci a ruznych postupu, se jen tak nevidi. Jedine zklamani je cesky Silent Hill - behem cele vystavy mel prezentaci v jediny cas, kdy jsem musel byt jinde, a uz se to nebude opakovat. Slicna recepcni Konami se omlouvala a jako kompenzaci nabidla rozhovor o hre. Ted sedim v arealu 2K, kde doslo jidlo a maji uz jen bily vino, protoze chci taky mrknout na BioShock, i kdyz uz z nej mame clanek venku. Dalsi plan je potkat se s Pavlem v sest vecer u press centra, aby mi dal notebook, at z nej muzu zkusit reuploadovat vcerejsi videa v puvodni kvalite (HD) a ne v te kostickovane silenosti, z jake se to uploaduje primo z iphonu. Pavel mezitim bude na Nintendo thirdparty developers Q&A session (thx Conquest!) a pak spolu vyrazime na tu recepci.
– Jan Doskocil
No, ani trochu Pavlovi nezavidim, ze musel psat o tehle prezentacce BioShocku Infinite. Vyhrava soutez o nejzmatenejsi hru, kde moc netusite, co se to tam vlastne deje. Oproti gamescom demu trochu zklamani, strileci pasaze tuctovka, jedinou vybornou veci zustava jezdeni po kolejich a strileni pritom na nepratele, ale nevim, jestli normalni hrac dokaze preskakovat mezi jednotlivyma kolejnicema tak, jako vyvojar, aniz by spadnul nekam dolu a pak se dostaval zpatky pul hodiny tam, kde byl. Jinak samozrejme cutsceny i shadery jsou v BioShocku super, ale s gameplay nevim nevim, navic jak tu jsou hodne otevrena prostredi, tak to pujde cele jen probehnout.
– Jan Doskocil
Pavel: Presentace BF3 byla docela zklamanim. Celou dobu nam ukazovali jen staticke obrazky a k tomu byl komentar davno znamych veci. Alespon, ze nas nechali si zahrat multiplayer proti vyvojarum ze Svedska. Ale vypadalo to, ze nas celou dobu nechavali vyhravat. Mno, alespon jsem byl v nasem tymu ma druhem miste.
– Michal Havryluk
BioShock je taky nejvic strezenou hrou E3, kdy behem prezentace neni dovoleno ani drzet v ruce mobil a po celou dobu to zepredu prisne kontroluje specialni zrizenec, ktery monitoruje vsechny divaky sedici v kreslech, jestli nahodou nedelaji neco nekaleho. Za dnesek jinak celkem 35 lidi, kteri se ptali, jak funguje dokovaci stanice k iPadu a rikali, ze si to musi taky poridit, ze to je cool vec... asi si reknu Apple o nejakou slevu za pusobeni jako chodici reklama ;P Na tomto miste bych rad podekoval CD Projektu za ty tvrde desky s artworky ze Zaklinace 2, ktere slouzi jako prima podlozka pri psani poznamek na kline behem prezentaci, bez nich by psat neslo, protoze kdyz vetsina vahy tahne iPad dolu pri nakloneni, klavesnice dela paznaky.
– Jan Doskocil
A dnesni tresnicka na dortu je debata s vyvojari na pozvani Nintenda. Sedim ve treti rade, kousek od Reggieho (reditel Nintendo Usa), ktery si celou dobu hraje s Nintendo 3DS. Udalost uvadi Satoru Iwata.
– Michal Havryluk
Vypada to, ze nakonec WiiU bude mit propracovanou online podporu! + nove oznamene WiiU hry
– Michal Havryluk
Zda se, ze rychly internet v press centru byl vcera jen nejakou anomalii. Ted to ukazuje, ze zbyva jeste 55 minut do uploadovani videa, i kdyz je pouze v nizke kvalite. Mame vse natoceno v HD, ale tohleto je trochu problem. Uz aby zase prisel hlidac a zacal vsechny vyhanet ;) Jinak ten cernoch, co hlidal Q&A Nintenda, byl nekompromisni. I kdyz jsem mu ukazal pozvanku a vedel vsechny detaily, porad opakoval jak robot, ze ma instrukce, ze nesmi nikoho pustit dovnitr, ani na minutu dojit za Pavlem pro notebook. Asi to chce jeste zapracovat na Persuade skillu. Dneska zbyva vyresit jedine: brat plavky nebo nebrat plavky na Nintendo party? Prisla instrukce po SMS, ze pry radeji teply svetr, kdyz to ted v Hollywoodu hodne fouka.
– Jan Doskocil
Micronik: Prosím prosím smutně koukám nevítě náhodou něco o novém stalkerovi 2 není náhodou na E3 i tým z GSC bylo by fajn kdyby se tu o té hře oběvili nějaké informace
Ahoj, tohle studio tady bohuzel neni.
– Jan Doskocil
Na zaver druheho dne E3 jeste par bleskovek: 1) poradatele se poucili a dnes poslali do press-centra hned pet policajtu, kteri nemilosrdne obchazeli vsechny stoly a otravovali tak dlouho, nez se vsichni sbalili a odesli. 2) domaci Bohemia Interactive Studio se vytahlo tim, ze ma stanek v South Hall, primo vedle nejvetsich vydavatelu. Sice maly, ale i tak to musela byt palka. Vsechny jine mensi srovnatelne firmy jsou zastrcene v jinych halach, kam nikdo z medii nechodi 3) Dal jsem si zavazek, ze po kazde prezentaci se v Q&A na neco zeptam. A protoze to byvaji neprijemne otazky, nevyvolavam tim moc nadseni 4) Chtel jsem jit mrknout na nove hry od Microsoftu pro Kinect, ale vidina toho, ze me v prosklene koji budou zvenku pozorovat desitky lidi, jak tam blbnu u Dance Central 2 nebo Kinect Spors 2, spolehlive odradila - tohle je fakt jen pro exhibicionisty ;)
– Jan Doskocil
Nize dva nase videoblogy - prvni z uterniho vecera, kdy jsme vyrubani po patnacti hodinou na nohou a spani par hodin dopisovali clanky na pokoji na hotelu. A pak dalsi z dnesniho rana, nez jsme vstoupili na vystaviste. Omlouvame se za opozdene nahozeni, drive to nebylo jak uploadovat.
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
Jsou tady dve rano a prave jsme se vratili na hotel z party Nintenda na strese hotelu nad osvetlenym LA, presne jako v GTAcku, nikdo se nekoupal ;) http://twitpic.com/58yb2y za tech sto dolacu za tago na druhou stranu mesta to stalo http://twitpic.com/58yf69 Vyhled na rozsvicene LA tahnouci se hodne daleko se jen tak nezapomene a koktejly taky dobry,diky ConQuestu za pozvani http://twitpic.com/58zpnn
– Jan Doskocil
Dobre rano z posledniho dne E3. Kdyz jsem se po par hodinach spanku vzbudil, vzpomnel jsem si na prirucku Kotaku, kde radili "choose sleep over parties" a meli pravdu ;) Pri dojiti si do KFC o par bloku jsme hodili rec s nahodnym chodcem-novinarem, na co se vyplati jit a na co ne, ktery rekl, ze Star Wars The Old Republic je handson hrani, na coz se moc necitime ;) Rano jsme udelali dalsi blog, kdyz me macetami "ojizdela" :) hrdinka tusim Heavenly Sword, coz spolu s vcerejsim videem z bazenu a taxiku uploadnu ,az pujdu okolo press centra. Tted cekam v Activision booth, nez zacne za pet minut Modern Warfare 3, pak bude nasledovat Call of Duty Elite a Prototype 2. Pak zbyvaji resty jako Fable pro Kinect a dalsi.
– Jan Doskocil
Mise z Manhattanu v Modern Warfare 3 (ta z konference Microsoftu) je jeste oproti te druhe londynske super. Ted tu z prezentace sluzby Call of Duty Elite vyhnali japonskeho novinare, protoze v Asii tato sluzba nebude spustena, coz se, tusim jeste nevi. Rikam si, proc jsem sem chodil, kdyz na to same funvideo s Karlem jsem se mohl stejne dobre podivat na netu ;)
– Jan Doskocil
CoD Elite hodne propracovana sluzba, prekvapilo me, kolik toho umi, ale nevim zda k predplaceni donuti jen turnaje o ceny. Pachter se jinak mylil - zdarma budou v Elite jen budouci DLC pro MW3, ne ty stare DLC k Black Ops. Jak mi take sef Beachhead rekl, cenu oznami za 1-2 mesice.
– Jan Doskocil
Sefici studii Beachhead a Treyarchu (vpravo), ktery uz kalkulator (za jak dlouho se dostane na upgrade) nemusi pouzivat, protoze..... http://twitpic.com/59853g
V booth Acti serviruji k obedu pizzu, prepalena klimoska a hlasity zvuky MW3 z showfloor vylekaji,ze na vystavisti bouchla bomba http://twitpic.com/5986t3
Objevena taky nova vyhoda iphonu - nechate renderovat sestrihane video v kapse na pochodu po e3 a nemusite tim travit dlouhe vecery
– Jan Doskocil
Chtěli byste mít taky takovou práci, jako hoši z Dice, kteří v tuto chvíli sedí ve Švédsku a paří proti lidem, kteří přišli na E3 zahrát si Battlefield 3?
– Michal Havryluk
Úsměvné je, že své herní médium má i Americká armáda. Právě jsem v press centru potkal tři vojáky v uniformách, kterým se na krku houpala vysačka média. Že bych podobný projekt rozjel v ČR :-)
– Michal Havryluk
Nejvetsi blbina je Prototype 2. Nerozumim jak nekoho muze bavit zabijeni s tak prehnane silnou postavou, na kterou se nikdo nechyta, a ktera predvadi takove neuveritelne manevry. Clanek bude diky hodne novinkam, ale vyjde to rok po inFamous 2 a vypada to o tridu hure.
– Jan Doskocil
Na vyzkouseni novych her pro Kinect je dlouha nepredbehnutelna fronta, takze to asi nechavame plavat, tak jako nove Fable, co je pouze to same na konferenci. Je ctvrtek odpoledne a nemame do ceho pichnout. Ten redbull jsem si nemel davat. Podle kolegu ze svedskeho EG je nejlepsi hrou Battlefield 3, schvalne jestli uhadnete proc;)
– Jan Doskocil
Pavel Oreški: Metro: Last light vypadá na PC naprosto úžasně. Pryč jsou hnusné exteriéry, ještě lépe vypadají světelné efekty a prostředí je plné zničitelných předmětů. Na tuhle hru se po předváděčce ohromě těším, i když to bude "pouze" koridorová střílečka. Ale atmosféra doslova naplnila celý kinosál.
– Reportér z Gamescomu
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
Nize nase tri videoblogy - ten nejdelsi sedmiminutovy s Ferrari je po skonceni nejplodnejsiho druheho dne E3, pak ranni bolehlav pred zahajenim tretiho dne E3 s ozbrojenou hosteskou a konecne na zaver male nasati atmosfery z party Nintenda. Mejte s nama pochopeni ;))
– Jan Doskocil
Pavel: Nakonec jsem byl docela nadsen z vyzkouseni PSViva. Ta masinka funguje fakt dobre, i kdyz si myslim, ze plnohodnotne hry, jako treba Uncharted patri na velke konzole, ne na prenosne. Jeden level zabere treba 30 minut a to je na cesty dost.
– Michal Havryluk
Pavel: Na Capcom jsem mel jen par minut a tak jsem je vyuzil na test dvou predvadenych her ze serie Resident Evil. Revelations je nejlepe vypadajici hra na Nintendo 3DS a navrat ke korenum. Resident Evil: Operation Racoon City mi prislo jako kopie Left4Dead v popularnim prostredi znameho sveta. Muze to znit dobre pro fanouska obou serii, ale objektivne je to, z toho co jsem videl, jasna vykradacka s par zajimavimi drobnostmi.
– Michal Havryluk
Pavel: Presentaci Bohemia interactive jsme meli az jako posledni a bylo zajimave, ze delnici doslova rozebirali stanek, kdyz jsme jeste byli uvnitr. Oficialne vystava koncila v pet a kdyz jsme v pul seste vylezli ven z bohemky, polovina vedle stojiciho obriho stanku 2k, jemuz vevodil Vevoda, byla uz rozebrana. Organizaci vystaviste maji Amici zmaklou dokonale.
– Michal Havryluk
Budou tu dve rano a prave jsme se vratili z prodlouzene vecere se Sony ve West Hollywoodu. Byl to prijemny vecer v Olive baru (nejen) s lidmi z ceske pobocky, ktery ma Ivan Bradac v dobrem zvyku organizovat na kazdem hernim veletrhu. Probrala se probrala vsechna cerstva oznameni z E3, domaci trh ci velke zamery s lokalizovanym Uncharted 3. Pavel si dobre rozumel se sefem vychodoevropskeho Sony, na ktereho jsem pri zaverecnem podavani rukou vylil cervene vino. Vztahy Eurogameru a Sony by to ale nemelo narusit ;) Pro cestu jsme v poznavacim modu zvolili MHD, ktere je levne (hodinova cesta za ani ne 2 dolace za kazdeho) a nevypada tak nebezpecne, jak se o nem traduje - jen tam visi ta cedule doporucujici "cekaci prostory v dobe mimo spicku" (jestli to spravne chapu, asi jsou stejne jako v NYC sledovany kamerou a lupici si tam nemusi tolik troufat...?) ci velky emergency telefon. Jo a taky neni moc vhodne pokladat si nekam tasku s iPadem ("vy jste asi v LA poprve, ze? Tohle bych tu nedelal...") a drzet se za jizdy za tyce ve vagonu, protoze vam pak muze na rukou naskocit koprivka (stalo se mi to same i minule v metru v San Franciscu). Necilene se podarilo vystoupit na stanici s chodnikem hvezd, tudiz si muzeme odskrtnout jeden z bodu zamyslenych na pristi tri dny, co tu jeste zustavame. Celkove to vypadalo, ze to ve vyhlasenych ulicich Hollywoodu vecer dost zije, jedna restaurace vedle druhe, mraky lidi, vsichni opili (v buse, co po pulnoci jezdi uz jen kazdou hodinu, se snadno seznamovalo, slecny pred nami otevrene debatovaly na tema "I wanna cock" a Pavel se zas s nekym jinym pustil do diskuse na tema, co si mysli o tech vystoupivsich divkach, co se drzely za ruku), modelky se stylingem dle poslednich trendu, motorkari s hlasitou music a dlouhe limuziny prohybajici se uprostred. Vlastne jedinym vecerem tenhle tyden, kdy jsme nikam nesli, bylo utery a to jen kvuli tomu, ze se nepovedlo najit meeting point na xboxovou afterhours recepci. Na jednu stranu vycerpavajici byt kazdy den na nohou 18-20 hodin, na druhou stranu to mozna bude chybet vsem, kdo to takle behem E3 davali (Alzbeta&Tukan z Replay, Spacejunker ze Sectoru, Petr&Lukas z TG, Adam ze Score). Nas plan na patek je jasny: odpocivat a napsat co nejvic clanku, nez to zapomeneme.
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
– Jan Doskocil
S mensim zpozdenim kvuli nefunkcnimu netu na hotelu a rozbitymu filesystemu iphonu nahazujeme videoblogy z posledniho dne na E3 - porad jeste s jetlagovym tlakem v hlave, ktery je nejhorsi prave v podvecer a oba ho citime az doted. Nepomohl ani pokus o prepiti podniknuty vcera vecer na plazi v Santa Monice, kam jsme k budce pobrezni hlidky vyjeli natocit ohlednuti za celou E3 (pres 20minut-resime jak a kde uploadovat) a Pavel blbnul ve studenych vlnach, jak kdyz je prvne u more :) Santa Monica s palmami a skalami mezi mestem a plazi ma sve nesporne kouzlo a navzdory hodinove ceste expres busem (vcera se zacpou na dalnici, ale jeste pekelnejsi byla nocni cesta zpet!) bychom se tam chteli v nedeli vratit na kolo, nez odsud odletime (Pavel do CR s dnem v Atlante a Honz jeste na mensi dovcu do New Yorku). Timto kontinualni zpravodajstvi Eurogameru z E3 2011 konci, dekujeme vam za pozornost a jestli jste si diky prispevkum z prubehu celych dnu a videoblogum pripadali, jako ze jste na vystave sami byli, pak splnilo svuj ucel. Nashledanou v srpnu na Gamescomu!
– Jan Doskocil
Pro uplnost link na posledni, 20-minutovy videoblog s ohlednutim za vystavou http://www.eurogamer.cz/articles/ohlednuti-za-e3-ve-videoblogu