Skip to main content

Koni v Kingdom Come vadily oblázky, po roku práce na vyhýbání se překážkám

Vávra vypráví v pořadu PS Play.

Oficiální pořad PS Play od české PlayStation si pozval do studia PR manažera Tobiho a kreativího šéfa Dana Vávru z Warhorse. Ten během dvacet minut mluvil nejen o vzniku Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz), ale také o PlayStation trofejích (Karel Gott za bytí oblíbený v každé vesnici či za zůstání panicem, což je prý docela složité získat) nebo vzpomínkách na Mafii, resp. kterou ze svých her a jejich období má osobně raději.

Watch on YouTube

Vávra tam poutavě vypráví, proč třeba tak dlouho trvá "spací" obrazovka s kolečkem a indikátorem odpočatosti hrdiny: "Chodí tam 2300 lidí a dělají věci. Když to vypneme, tak ti lidé jsou uprostřed pole, kilometr od baráku, a najednou si řeknou, aj, já mám být v hospodě a pít tam. A teď se to úplně všechno po*ere, protože ti lidé mají spát a najednou jsou uprostřed lesa. Celé se to rozbije, pak nám tam lidé chodili ve dne v pyžamu, protože spali a posunulo se to někam, takže najednou vyrazili v pyžamu do města. Jiné hry to nemají, tam jen panáček chodí okolo baráku, možná bouchá do plotu a v noci zmizí v baráku. Kdežto u nás většina NPC něco opravdu dělá a má několik aktivit, nějaký denní rozvrh, to prostě nejde jen tak přebliknout do nějakého jiného času, to se fakt musí odsimulovat."

V pořadu dále zazněla perlička, že studio dělalo rok (!) na tom, aby se kůň sám vyhýbal překážkám a nějak to fungovalo. Prý měli testovací level, kde běžel slalom mezi stromy, až pak se najednou zjistilo, že koni vadí oblázky na cestě. Aby se kličkování mezi nimi spravilo, trvalo by to prý další tři měsíce. Tvůrci usoudili, že nebudou vydání odkládat kvůli takové malichernosti, jako je vyhýbání se oblázkům, tak to změnili, že se kůň nyní nevyhýbá ničemu, bohužel.

Tvůrci prý mívali tak dvě nervově vypjaté porady denně, kde řešili, co budou s podobnými problémy dělat, jestli raději danou vlastnost zruší nebo zda ji budou nějak ošetřovat. Jako výhodu Vávra uvádí, že si tentokrát mohl vybrat lidi, se kterými bude spolupracovat, což minule u Mafie nebylo - např. od PR manažera dostal životopis ve výtahu, protože bydleli ve stejném domě.

"V Kingdom Come je opravdu řada systémů, které nikdy nikdo předtím ve hře nedělal, protože jsou tak ambiciozní, že si nikdy nikdo nelajsl všechno splácat dohromady," vyzdvihl Vávra.

Read this next