Končí Obsidian s RPG kvůli World of Tanks?
Šéf Obsidianu říká, že nemáme panikařit...
Když bylo oznámeno, že příští velkou hrou od Obsidianu nebude žádné tradiční RPG, ale MMO s tanky ve stylu World of Tanks, dost lidí to poněkud překvapilo.
Znamená to, že od RPG přecházejí ke klonům populárních značek, i když jde o žánr, se kterým nemají žádné zkušenosti? "Obsidian je RPG studio, ale ne všichni zaměstnanci chtějí pracovat jenom pořád na RPG. Hrajeme tu hodně her a máme spoustu zájmů. Najali jsme také několik lidí, kteří nejsou vyloženě RPG vývojáři," prozradil Eurogameru producent Drew Bradford.
"Už dříve jsme uvažovali o tom, že bychom udělali nějakou online hru, možná free-to-play. A když se nám ozvalo My.com, hezky si to sedlo. Chtěli něco takového, my jsme chtěli udělat něco takového."
Jelikož je Obsidian nezávislé studio, aby se uživilo, musí se rychle a organicky měnit a dělat, po čem je poptávka. "Nemůžeme si dovolit stagnovat jako velké společnosti," vysvětluje šéf Obsidianu, Feargus Urquhart.
Slibují, že nepůjde o pouhý klon World of Tanks. "Je to stejný žánr, ale asi tak, jako střílečky z první osoby jsou stejný žánr," říká producent Drew Bradford.
Přesto podle Fearguse Urquharta práce na Armored Warfare neznamená, že Obsidian opouští RPG žánr. "Je to pro nás změna, ale nejde o permanentní změnu. To je důležité. V našem jádru jsme pořád zastánci příběhových RPG a to je například Pillars of Eternity, na kterém také pracujeme." Pracují ještě navíc i na dalších, menších projektech, o kterých nechtěl Feargus Urquhart příliš mluvit, ale naznačil, že by mělo jít o projekty velikosti Pillars of Eternity.