Skip to main content

Konference Game Developers Session už příští měsíc

Poslechněte si Dana Vávru, Martina Zavřela a omrkněte Oculus Rift.

Již na začátku listopadu se uskuteční další ročník konference Game Developers Session. Ta je tradičně největší domácí akcí určenou herním vývojářům a všem nadšencům do tvorby her. Na akci vystoupí zástupci ze všech velkých domácích studií a hlavní hvězdou třídenní akce bude Rami Ismail z holandského studia Vlambeer, držitel prestižní Apple Design Award.

V pořadí 11. ročník konference bude probíhat od pátku 8. listopadu do neděle 10. listopadu v Národní technické knihovně v Praze - Dejvicích. Program bude letos zaměřen především na menší nezávislé vývojáře a témata, s nimiž se spousta z nich dennodenně potýká - od hledání uchopitelného nápadu na hru, přes získávání financí a oslovování investorů, efektivní multiplatformní vývoj v malém týmu až po nízkonákladový marketing a propagaci.

Stejně jako v předchozích letech nebude chybět série workshopů, kde se jejich účastníci pod vedením zkušených profesionálů budou snažit vytvořit hru nebo alespoň její část.

„Koncept letošního GDS pokračuje v trendu, který jsme nastolili v minulosti - mezi přednášejícími máme zástupce velkých herních firem jako je Bohemia Interactive, Warhorse Studios nebo 2K Czech a vedle nich stále rostoucí počet menších vývojářů zaměřených především na mobilní platformy," nastínil program Pavel Barák, předseda sdružení České hry a současně hlavní organizátor konference.

Návštěvníci konference se kromě domácí špičky mohou těšit i na několik zahraničních hostů. Tím hlavním bude designer Rami Ismail z holandského studia Vlambeer, který je čerstvým držitelem Apple Design Award za hru Ridiculous Fishing a současně finalistou Independent Games Festivalu se hrou Super Crate Box.

Konference startuje v pátek po obědě workshopy, kde se účastníci naučí vytvářet hry pro Oculus Rift od zástupců týmu Dreadlocks, a pokračuje několikahodinovým blokem pro grafiky pod vedením profesionálů z Warhorse. Celá sobota i neděle je potom vyhrazena samotným přednáškám, z nichž některé jsou představeny níže:

  • Game design v praxi II. - Dan Vávra, Warhorse Studios
  • Úskalí tvorby kinectových her - Jozef Mitaľ, Cauldron
  • Průzkum bojem - sdílený vývoj Arma 3 - Karel Mořický, Bohemia Interactive
  • Jak se správně starat o tým a vést projekt - Martin Zavřel, 2K Czech
  • Jak přežít crowdfunding - Jan Kavan, CBE Software
  • Herní archeologie - Michal Rybka, Alza Muzeum

Počínaje dneškem je možné se na akci zaregistrovat na webu http://gds.ceske-hry.cz. Stejně jako v minulosti se organizátoři rozhodli uvolnit pouze 250 lístků, aby zachovali komorní ráz celé akce. Cena vstupenek je 800 Kč pro pracující a 500 Kč pro studenty.

Read this next