Konec Hitmana, jak ho známe
Square Enix se zbavují studia.
Zatímco výsledky hospodaření Square Enix jsou nejlepší za poslední roky, hlavně díky Rise of the Tomb Raider PS4 a Final Fantasy 15 (a mobilním hrám FF Brave Exvius / Hoshi no Dragon Quest), musejí řešit i jednu nepříjemnost.
Rozhodli se totiž zbavit dánského studia IO Interactive, tvůrců Hitmana, kteří se sice snažili o sto šest s pravidelnými událostmi a updaty, ale nestačilo to. Momentálně pro ně hledají kupce, aby z toho studio i akcionáři odešli se vztyčenou hlavou.
Kvůli nájemnému vrahovi evidují výjimečnou ztrátu, takže dodávají, že nikde není garantováno, že budou ve výše uvedené snaze úspěšní.
Poslední Hitman vycházel postupně digitálně po epizodách a pak v lednu v krabicové kompilaci (Alza.cz), kterou naše recenze doporučila. Jenže část publika zřejmě epizodické hry vůbec netankují a s ročním odstupem, v době kompilace, už zase hra moc lidí nezajímá, protože kolem ní už není rozruch a je stará.
Pro srovnání, předešlý velký díl Hitman Absolution má dle SteamSpy 3 miliony PC majitelů (většina z nich určitě pořídila ve slevách) a za úvodní měsíce vyexpedoval i s konzolovkami na trh 3,6 milionu kusů, jenže epizodický Hitman má dnes "jen" 630 tisíc uživatelů na PC (o konzolích není známo).
Otázkou tak je, co se stane se sérií dál (na druhou řadu teď můžeme zapomenout) a jestli se najde investor, který odkoupí IO Interactive i s právy na značku (reálné, když se mluví o "vyústění situace pro dobro celé branže"). Pokud ne, zůstaly by Square Enix (ano, to jsou ti, kteří nebyli spokojeni se závozem 3 milionů předešlého Tomb Raidera) a ti by se do nových eskapád holohlavého zabijáka ve světle těchto informací nepochybně nijak nehrnuli, což by znamenalo Hitmanův konec.
Nebo zase dokáže vstát z mrtvých v nějakém budoucím, novém obchodním modelu, když tohle rozkouskování na epizody neklaplo?