Skip to main content

Komponenty Xbox One stojí celkově o 90 dolarů více než ty z PS4

Výzkumná firma odhadla hodnotu každé vnitřnosti z konzolí.

Může to být samozřejmě zoufale nepřesné, neboť neznáme zákulisní procesy v Microsoftu či Sony, jejich smlouvy ani dojednané množstevní slevy či jiná zvýhodnění, která by stlačila cenu dolů. Výpočet specializované výzkumné firmy IHS, který zveřejnil web All Things D, proto brát jen jako zasvěcený odhad, kolik zhruba mohou jednotlivé vnitřnosti obou konzolí stát.

Podle něj komponenty nacházející se v Xbox One stojí 471 dolarů, tedy o 90 dolarů (necelé 2 tisíce korun) více než ty z útrob PlayStation 4 (381 dolarů, což je mimochodem i zvýhodněná cena pro zaměstnance Sony). Hlavním "viníkem" této skutečnosti je povinné přibalení Kinectu, jehož náklady činí minimálně 75 dolarů, ačkoli autor výzkumu nebyl schopen identifikovat výrobce tohoto čipu. Dodavatelem většiny (šesti) součástí do konzole je firma Texas Instruments.

Výrobní náklady na AMD procesor v Xbox One se tipují na 110 dolarů - je kupodivu o 10 dolarů dražší než procesor AMD v PS4, přičemž oba jsou prý supervýkonné, díky kombinaci GPU+CPU takovými "herními konzolemi v čipu". Náklady na všechny DDR3 pamětí od SK Hynix činí celkem na 60 dolarů (jsou o 28 dolarů levnější než rychlejší DDR5 RAM v PS4), ovladač 15 dolarů (nový se dá samostatně dokoupit za 60 dolarů), napájecí cihla 25 dolarů a headset vysokých 24 dolarů (včetně montáže, tvořící polovinu této sumy).

Microsoft sice tedy na severoamerickém trhu prodává Xbox One za více, než za kolik ho vyrobí, ale neznamená to, že by pro něj byl ziskový kvůli nutnosti započítání různých daní či poplatků za zaslání atd. Hlavním zdrojem zisku pro Microsoft budou až příjmy ze služeb nebo provize z každé prodané hry od third-party výrobce, stejně tak postupem let se výrobní náklady konzole mohou o něco snížit.

Read this next