Komplikované cenovky a upgrady na Dark Souls 2: Scholar of the First Sin
DirectX 11 verze dražší než DirectX 9.
Bylo by normální snažit se mít to co nejjednodušší a nejsnáze pochopitelné, jenže to by hra nesměla pocházet od Japonců, kteří k těmto věcem přistupují trochu jinak. Ocenit se každopádně musí to, že vůbec nějaký program pro upgrade majitele původní verze existuje, což obvykle nebývá pravidlem.
Jak víte, tento týden i u nás pro všechny platformy vychází Dark Souls 2 Scholar of the First Sin, což má být kompletní verze hry se všemi DLC a řadou vychytávek, co se týče grafiky, zvuku atd.
Pokud Dark Souls 2 z dřívějška nevlastníte, Bandai Namco se velice nestandardně rozhodli nabídnout vám dvě různé PC verze: buď DirectX 9 za 40 dolarů nebo hezčí DirectX 11 hru za 50 dolarů. Na Steamu budou dokonce dvě separátní produktové stránky, takže dávejte pozor, kterou pořizujete.
Jestli už hru máte, přechod na novou DX11 verzi vás z DX9 vyjde na 30 dolarů. A když jste si dříve pořídili i DLC, dáte za upgrade na reedici jen 20 dolarů.
Problém je, že DX9 a DX11 edice hry nejsou v multiplayeru kompatibilní, tudíž pokud vaši přátelé zůstanou na DX9, nepotkáte je. Výrobce to vysvětluje takto:
"Rozdíl v DX11 verzi, PS4 verzi a X1 verzi Dark Souls 2 je v tom, kde se objevují nepřátelé, kde se nacházejí předměty a i v trochu jiném prostředí, tudíž není možné dovolit připojit se hráčům se starou DX9 verzí, ani s PS3 či X360 verzí remaku.
V rozhodování, jestli digitálně pořídit DX9 či DX11 verzi, pomohou oficiální HW nároky a doporučená sestava pro každou z nich ve FAQ na homepage.
UPDATE - domácí distributor Cenega odpověděl Eurogameru, že uvnitř v pátek vycházející PC krabicovky re-edice DS2 (849 Kč) má být pravděpodobně DX11 verze, protože na jejím obalu jsou uvedeny právě HW požadavky DX11 verze.