Skip to main content

Microsoft a Nintendo o květnu

Reakce na prodejní čísla z USA.

Květnová prodejní čísla z USA se stala, jako každý měsíc, podnětem pro oficiální komentáře ze strany velké konzolové trojky. Tedy vyjma Sony, kde mají se svou reakcí nějaké zpoždění.

Nejdříve dáme přednost Microsoftu, který sebevědomě připomíná, že v měsíci květnu zaznamenal ze všech stolních konzolí vůbec nejmenší propad zájmu (6,2%) - oproti stejné časové periodě z minulého roku. Navíc, s ohledem na prodejní čísla, představuje X360 letos nejsilněji se vyvíjejíci konzoli, jež registruje 22% nárůst prodejů. Což má být číslo, které za sebou letos zanechává jak konkurenční PS3, tak dokonce i samotnou Wii.

Microsoft dále vyzdvihuje skutečnost, že má na trhu ze všech tří velkých společností vůbec nejlevnější herní systém. Plus nesmírně přitažlivou herní nabídku v rámci služby Xbox Live, která registruje přes 20 milionů aktivních uživatelů. Microsoft samozřejmě neopomněl znovu zdůraznit, nakolik kvalitní herní portfolio vlastně nabízí - hned 142 her pro X360 získalo na serveru Metacritic hodnocení nad 80%. A na závěr snad ještě noticku, že vůbec nejlepší hrou měsíce května se v zámoří stala bojovka UFC 2009 Undisputed ve verzi právě pro X360.

Nintendo kontruje skutečností, že konzole Wii se ve Státech už stihlo odprodat na 20 milionů kusů, což se povedlo za pouhých 31 měsíců na zdejším trhu. Wii tak získává status historicky nejrychleji se prodávající konzole v USA, což se hned tak někomu asi nepodaří překonat. Samozřejmě mluvíme-li o kategorii stolních konzolí, protože kupříkladu handheld DS už v USA překonal hranici 31 milionů prodaných kusů. V měsíci květnu tenhle kapesní přístroj od Nintenda přitom zaznamenal 40% nárůst prodejů - oproti stejnému období z minulého roku, přičemž z téměř 634 tisíc prodaných kusů připadá 360 tisíc na nový model - DSi.

Nintendo se samozřejmě také nezapomnělo v závěru pochválit, většina nejvíce prodávaných her je z jejich vlastní, first-party produkce, a dokonce zazněla slova o nesporném úspěchu pokračujícího úsilí společnosti zaměřit se na co nejširší trh.

Read this next