Kolik se běžně prodá her pro XBLA?
Vydělávají jen ty nejúspěšnější.
Microsoft sice nezveřejňuje prodejní čísla her na Xbox Live Arcade, ale pomocí důkladného procházení online žebříčků dal editor z GamerByte dohromady zajímavou tabulku s konkrétními čísly.
V tabulce zdaleka nejsou všechny tituly (např. Battlefield 1943 či P. B. Winterbottom), ale spousta her v ní odhaluje své hráčské základny. Porovnává se i nárůst hráčů v období mezi koncem prosince roku 2009 a koncem června tohoto roku.
Mezi největší hity patří jistě Castle Crashers, kteří měli na konci minulého roku 1 444 796 hráčů a letos na konci června mají 1 740 293 hráčů. Polepšili si tak skoro o tři sta tisíc lidí. Dalším trhákem je karetní hra Uno, která má na kontě 1 934 557 hráčů. Přes milion se přehoupla i oblíbená motorková arkáda Trials HD, která loni měla 644 580 hráčů a letos má 1 061 148 hráčů. Polepšila si tak o více jak čtyři sta tisíc.
V tabulce je i český Axel & Pixel od 2K Play/Silver Wish Games. Ten měl na konci minulého roku 9 027 hráčů a na konci letošního června měl 11 677 hráčů. Polepšil si tak o 2650 hráčů. Při ceně 800 MS bodů (tzn. 10 dolarů) to dělá nějakých 116 770 dolarů. Od toho je potřeba odečíst podíl pro Microsoft, který dělá něco mezi 60 a 70 procenty ceny hry. Z toho máme zisk někde mezi 35 a 46 tisíci dolary.
Velké a úspěšné hry se tak mohou na XBLA v pohodě uživit a vydělat vývojářům pěknou sumičku, ovšem menší hry tam nemají zrovna na růžích ustláno. Nedávno se na toto téma vyjadřovali i tvůrci Joe Danger, kteří označili XBLA za „jatka pro nezávislá studia."
Na malé nezávislé hry je navíc kladen větší a větší tlak velkými tituly jako Shadow Complex v loňském roce, nebo Lara Croft and the Guardian of Light letos. V těchto případech se už jedná o velké, v podstatě tří áčkové malé hry. A těm se s podobnou cenou velmi špatně konkuruje, nicméně třeba ta Lara bude později i na PC a PS3.