Kolik procent z odbytu hitů dělají digitální verze?
Konečně známe přesná data.
Dosud jsme mohli jen spekulovat, jaký podíl mají na prodejích velkých konzolových her digitální verze, které si lidé koupili přes PlayStation Store či Xbox Store. Díky nově zveřejněným datům v ročence od GfK, oficiálního auditora britského trhu, konečně známe přesná čísla.
V průměru šlo o 20 až 23 procent z celkových prodejů největších PS4/X1/PC her loňského roku.
19,9 % FIFA 18 se ve Velké Británii prodalo přes digitální distribuci, u Assassins Creed to bylo 20,4 %, u Star Wars Battlefront 2 pak 21,5 % a u nejúspěšnější hry roku Call of Duty WW2 potom digitálky dělaly 22,8 %.
Jak vidno, u většiny blockbusterů jde o velmi podobný podíl, až je skoro zarážející, že krabicové verze u AAA her, prodávané v kamenných obchodech či na objednávku z online-shopů, stále tvoří většinu (u ryze PC titulů tomu bude patrně úplně jinak).
Jedinou výjimku tvoří Destiny 2, kde byli "stahovači" mnohem početnější (s 38,5 % prodejů v digitální verzi), patrně díky přídavkům a politice u jedničky. Nadstandardně byl kupodivu stahován z PS Store i Crash Bandicoot: N-Sane Trilogy se zastoupením digitálek 26,5 %.
Oproti tomu, Gran Turismo Sport lidé preferovali pořídit raději v krabicové fyzické verzi, protože tam digitální verze tvořila jen 12,4 %. U Forza Motorsport 7 to bylo 21 %.
Co se týče celkového zastoupení platforem u krabicových verzí v Británii, 18 procent zajistily tituly pro platformy Nintenda, 33 procent pro konzole od Microsoftu a 51 procent pro stroje PlayStation.
Kompletní žebříček nejvíce kupovaných digitálních verzí her za 2017 na sesterském GamesIndustry nezahrnuje PUBG, hry od Bethesdy či menších vydavatelů.