Kolik procent tržeb tvoří digitální downloady plných her?
Čísla od předních vydavatelů.
Dosud to bylo víceméně tabu, až Borderlands 3 prolomily ledy a z nich jsme dostali potvrzeno, že tržby z digitálních plných verzí tvoří obří podíl z celku. Pak se nelze už tolik divit Rockstaru, že nepřipraví krabicovku Red Dead Redemption 2 pro PC.
Analytik Daniel Ahmad na Twitteru zveřejnil, jak si v tomto směru stojí přední vydavatelé.
Největší podíl downloadů plných verzí her v 2. čtvrtletí 2019 měli Take 2, u nich dělaly neuvěřitelných 75 procent.
Sony prodala 53 procent z veškerého softwaru pro PS4 digitální cestou. UbiSoft pak má 45 % podíl, čili 55 % u něj stále ještě obstaraly krabicové verze her.
U Electronic Arts za uplynulých 12 měsíců měly digitální downloady plných her podíl 47 %.
Analytik proto předpokládá, že u příští generace konzolí Xbox a PlayStation budou digitální downloady her zajišťovat většinu příjmů u každého většího výrobce.
Jedinou výjimkou je Nintendo, které pořád ještě má výrazně převažující část tržeb z fyzických her. Nicméně od startu Switch už se poměr mění i u něj.