Skip to main content

Kojima promluvil o plánech s novým studiem i PC verzi

Dozvuky oznámení ze včera.

"Působím v herní branži už 30 let, letos mi bylo 52 let. Ocitám se na novém startu a jsem velmi sebevědomý. Budu vytvářet hry až do smrti, nemusíte se bát. Budou zábavnější, jiné, než byste čekali, ale zároveň v mém stylu. Ocením, když mě fanoušci budou dál podporovat," poprosil Hideo Kojima v návaznosti na včera představené partnerství se Sony.

Ta nechce říct, jak dlouho trvá její exkluzivita, ale přiznala, že někdy časem po PS4 verzi vyjde nová Kojimova hra i pro PC. Sony také odmítla, že by do nového studia přímo investovala své peníze, dopad na její náklady je prý minimální. O vývoj se má starat jen Kojima se svým týmem, zatímco Sony zajistí vydavatelskou stránku věci a poskytne podporu, bude-li potřeba. S Konami prý hodlá dál normálně kooperovat.

V rozhovoru pro IGN Kojima potvrdil, že vše je teprve v plenkách. Teprve bude hledat kanceláře v Tokiu, prý něco menšího, kam se nevejde tolik lidí. Nebudou se pokoušet o dělání více věcí naráz, budou se snažit zůstat menším studiem, které je agilní a maximálně efektivní.

"Mým cílem je, aby postavy, ať už to budou jakékoli, byly po vizuální stránce více rozpoznatelné a milované publikem (než u série Metal Gear). Bude to výzva a jedna z věcí, které jsme předtím nebyli schopni ovlivnit," dodal umělecký ředitel Yoji Shinkawa. Nejprve se zaměří na vytváření nové herní značky (série) a vše, co s tím souvisí (koncepty postav, prostředí, mechů atd.).

Watch on YouTube

A proč si Kojima vybral právě Sony coby partnera? Prý s jejími pracovníky má desetiletou dobrou zkušenost, spojuje je silné přátelství a ví, že dokáží zasáhnout globální trh. Dostal prý nabídky od řady dalších firem, ale vyhrála důvěra v Sony a spoleh na to, že mu vytvoří pohodlné podmínky a klima pro fungování. Je si jistý, že poskytne vhodné podhoubí pro zrození nové značky.

Co se týče enginu, zatím nepadlo rozhodnutí, jestli vyvinou nějaký úplně nový nebo zda použijí ten stávající patrně z Metal Gear Solid 5. Teprve provedou průzkum, co bude pro jejich potřeby tím nejlepším možným.

I z toho je na sto honů cítit, že budeme rádi, pokud tato nová hra vůbec stihne životní cyklus PlayStation 4 a nepůjde až o startovní exkluzivitu pro PS5. A nelze se divit, že otázky na podporu PlayStation VR, datum vydání či port pro VITA jsou teď úplně bezpředmětné.

S režisérem Guillermo del Toro by Kojima moc rád na něčem v budoucnu spolupracoval, ale nedokáže garantovat, zda se do této hry nějak zapojí. Stoprocentně jisté prý je, že nebude mít nic dočinění se zrušeným Silent Hills ani s MGS vlastněným Konami.

Read this next