Kingdoms of Amalur: Reckoning
Vyzyvatel pro Skyrim a Dragon Age II?
Vývojáři v 38 Studios v čele s veteránem Kenem Rolstonem nám zanedlouho ukážou, jak se dělá správná fantasy. Bude Kingdoms of Amalur: Reckoning vážnou konkurencí pro Dragon Age II či Skyrim? Sám Rolston má bohaté zkušenosti z Bethesdy, kde se velkou měrou podílel na Morrowindu a Oblivionu. 38 Studios na Amalur ale nejsou sami, ruku k dílu přiložili i zkušení Big Huge Games, známí především díky strategii Rise of Nations. A první informace o jejich společném díle, na které dnes vypršelo embargo, nevypadají vůbec špatně.
Kingdoms of Amalur ale nebude strategií, nýbrž poctivým RPGčkem, od kterého můžete čekat klasické potvory, zkušenostní body, levelování, inventář, craftování, náhodně generované předměty, lootování a další nezbytnosti. Chybět nebudou ani klasické RPG šablony postav - bojovník, kouzelník, lučištník...
Ne všechno bude ale v Amaluru tuctové a stokrát viděné. Na začátku hry si například budete moci zvolit ze čtyř ras, ovšem na volbu zaměření postavy zapomeňte. V Amaluru budou všichni začínat stejně a až postupem času se budou specializovat do jednotlivých tříd. Vývojáři se dušují, že i když se například stoprocentně zaměříte na kouzlení, nebudou vám zapovězeny radosti bojovníka - i nadále si prý budete moci užívat specifik ostatních tříd, aniž byste museli začínat novou postavu. Jak tohle bude přesně fungovat by nás taky zajímalo.
Souboje mají být orientované velmi akčně a to tak, že je tvůrci přirovnávají k soubojovému systému ve Fable nebo dokonce v sérii God of War. Na tlačítka gamepadu/klávesnice si budete moci namapovat konkrétní zbraně a s jejich pomocí pak vytvářet specifická bojová komba. Nemusíme se ale bát příliš akční hratelnosti, Kingdoms of Amalur má být především RPG a za vším budou statistiky, tabulky, zkušenostní body a úrovně postavy. Hrou se tedy nepůjde jen tak prosekat, jako v God of War. Souboje samotné mají být také spíše volitelnou možností, než povinnou překážkou.
Inventář by měl potěšit jak akčněji laděné hráče, tak pravé fanoušky RPG - prý půjde ovládat velmi jednoduše a rychle, ale zároveň má nabídnout hloubku pro mikromanagement věcí pro ty, kterým takový styl hraní vyhovuje. Ve hře nebude chybět spousta měst, ve kterých můžete předměty nakupovat, prodávat, ale i vytvářet. Do výzbroje i výstroje lze také vkládat drahé kameny, které dané věci dodají nějaký speciální efekt či vlastnost.
Celý svět Amaluru má být rozdělen na pět velkých regionů a sami tvůrci jej popisují jako kombinaci Pána Prstenů a World of WarCraft. Prostředí má působit uvěřitelně, se střídáním dne a noci, velkými městy, sochami a dalšími fantasy nezbytnostmi.
Zatím tedy Kingdoms of Amalur: Reckoning příliš neodhalilo a ještě velká spousta detailů čeká na svoji premiéru. Amalur by se měl objevit na PC, Xbox 360 a PlayStation 3 ještě letos. Mohl by se ze standardně vypadající fantasy s několika zajímavými nápady vyklubat vyzyvatel ambiciozního Skyrimu?