Kingdoms of Amalur 2 do produkce nepůjde, ani patch pro jedničku
Vývojáři si po bankrotu nemohou dovolit ani odkoupit vlastní značku.
Od pátku je internet plný zpráv o tom, že vývojáři Big Huge Games (ze státu Maryland)) a jejich majitel 38 Studios (z Rhode Islandu) krachují. Zatím nejzajímavější kus informace přinesl dnes server Joystiq, podle nějž krach přišel těsně před zahájením produkční fáze Kingdoms of Amalur: Reckoning 2.
Po dokončení prvního dílu, jenž vyšel letos v únoru, stihli vývojáři dokončit preprodukční fázi dvojky. EA ale tentokrát odmítli vzít hru pod svá křídla (jako to udělali EA Partners v případě jedničky), a proto Big Huge Games začali obcházet další vydavatele.
Kingdoms of Amalur 2 plánovalo kvalitnější grafiku, zmizení loadovacích obrazovek mezi jednotlivými lokacemi, lepší animace v bitvě, méně rozvětvených questů a víc času stráveného s modelováním herního světa. Nic z toho se k hráčům asi nedostane - a stejně tak ani patch pro první díl.
"Opravdu jsme patch chtěli udělat, ale kvůli okolnostem, jenž nemám právo tu probírat, k tomu nedojde. Nakonec jsme chtěli vyrobit patch alespoň pro PC verzi, ale kolaps firmy zastavil i tuhle variantu," napsal na fórech lead designér Ian Frazier.
38 Studios jako původce krachu označují stát Rhode Island, jenž firmě po přesídlení z Massachusetts půjčil 75 milionů dolarů. Ačkoliv první díl prodal nad očekávání 1,2 milionu kusů, 38 Studios nebyli schopni peníze včas půjčit - a guvernér státu, jenž jim předtím údajně přislíbil pomoc, odmítl plán na prodloužení půjčky.
Zdroj zevnitř firmy tvrdí, že Kingdoms of Amalur bylo vyvíjené čistě za peníze EA a že veškeré peníze od státu Rhode Island investovali vývojáři do svého paralelně rozpracovaného MMO Copernicus, jenž mělo být zasazeno právě do světa Amalur.
Teď se zdá, že nebude nic: ani druhý díl, ani MMO, ani patch pro jedničku. Všichni zaměstnanci firmy byli propuštěni a samotná značka Kingdoms of Amalur (coby vlastnictví 38 Studios) připadne státu Rhode Island.
Za její případné odkoupení si stát podle vývojářů říká příliš mnoho (cca 20 milionu dolarů) na to, aby Big Huge Games mohli například začít s čistým štítem a pod novým názvem. Vývojářům zbývalo ze 75 milionového dluhu splatit cca 50 milionů, uvádí Joystiq.