Kingdom Come vloni se ztrátou 16 milionů korun
Účetní uzávěrka Warhorse.
Vývoj ambiciozních her je náročná disciplína, která stojí spoustu peněz s ne úplně jistým výsledkem pro investory. Zhruba takový dojem získáte po nynějším pohledu do účetní uzávěrky pražských tvůrců středověkého RPG simulátoru Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz), jakkoli sklízí nadšené ohlasy a o jeho osud se netřeba obávat.
Podle dnešního zjištění Borovan.cz skončilo studio Warhorse za 2015 se ztrátou 16 milionů korun, o rok dříve hlásilo o něco menší prodělek 12 milionů.
Miliardář Zdeněk Bakala, který ve studiu drží 70 % podíl, mu měl ke konci minulého roku půjčit celkem 120 milionů korun, což je o pár desítek více, než se dosud myslelo. Celkový rozpočet na vývoj se má pohybovat hodně přes 100 milionů korun, z nichž byla za předešlé roky utracena jen zhruba polovina, což zjevně vypovídá o ještě dlouhé cestě k dokončení hry.
Kingdom Come si dosud pořídilo 63 tisíc lidí, kteří se stali podporovateli a dostali za to rozpracované verze, přesto to zjevně zdaleka nestačilo na pokrytí vysokých nákladů. Předpokládá se, že hlavní část příjmů přiteče do pokladny studia až po vydání finálky i na konzole, což by se po opětovném odkladu mělo stát někdy během roku 2017.