Kingdom Come čtvrtým nejhranějším RPG za úvodní víkend
+ už patrně zaplatilo náklady.
Kdo by to byl býval tipoval, že se české realistické RPG, úplně nová značka od ve světě neznámého studia, stane tak rychle populární a ohrozí zavedené velikány žánru?
Dle veřejných dat vyzobaných ze Steamu mělo Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) o úvodním víkendu po vydání čtvrtý nejvyšší špičku v počtu souběžně hrajících lidí. Hrálo ho až 95 tisíc lidí naráz, tedy jen pětkrát méně než dosavadního rekordmana, Fallout 4, a třikrát méně lidí než Skyrim s draky.
- Fallout 4 - 471 tis.
- Skyrim - 287
- Dark Souls 3 - 129
- Kingdom Come: Deliverance - 95
- Divinity: Original Sin 2 - 93
- Zaklínač 3 - 92
- Dark Souls 2 - 79
- Skyrim EE - 69
- Assassins Creed Origins - 41
- Pillars of Eternity - 41
Údaje SteamSpy, které je oproti realitě malinko opožděné, jinak hovoří o minimálně 375 tisících prodaných kusů PC verze. To při cenovce 50 eur dělá hrubé tržby 18,5 milionů eur, tedy 460 milionů korun. Když zohledníte 30 % marži Steamu, vychází z toho příjem studia přes 300 milionů korun českých, i pokud by se neprodala ani jedna konzolová verze (velmi zjednodušený výpočet, nezahrnující provizi vydavatele Deep Silver, kamenných obchodů prodávajících krabicovky aktivované na Steamu atd.).
Vzhledem k dosud uváděným nákladům na vývoj Kingdom Come v řádu nižších stovek milionů korun z toho však jednoznačně vychází, že hra se už v těchto chvílích musela zaplatit. Tedy po pouhých pár dnech prodeje, což je rozhodně úspěch, ale nikoli výjimka (viz Hellblade apod.). Vše další tak už bude jen zisk, který dostane především majoritní akcionář (investor), miliardář Zdeněk Bakala, následovaný menšími akcionáři (Daniel Vávra a Martin Klíma). Je však vysoce pravděpodobné, že studio nebude většinu zisku dělit mezi své majitele či zaměstnance, nýbrž ho použije coby zdroj financování příštího projektu, patrně pokračování tohoto RPG.