Kinect už lze ovládat i při sezení
MS přidal nový algoritmus.
Tak se to přeci jen stihlo. Víceméně. Ještě předtím, než půjde Kinect do prodeje, Microsoft přišel na algoritmus, díky kterému bude Kinect schopný rozeznat vaši postavu, i když budete sedět na gauči před televizí. Už nemusíte před obrazovkou jenom stát.
Podle Andreho Olivera z Blitz Games nedokázal Kinect rozeznat dolní část lidského těla od objektu, na kterém člověk seděl. Zejména pak, pokud měl člověk ohnutá kolena zhruba v bodě, kde končí páteř. Což normálně míváte, pokud sedíte na gauči jako normální člověk. Konec páteře byl navíc hlavní bod, dle kterého se rozeznávala postava.
Microsoft ale aktualizoval algoritmus, který nyní detekuje jako základní bod spíše krk než spodní část páteře jako dříve. Takhle vám sice nenajde spodní část těla, ale pořád můžete při hraní používat trup a ruce. "Všichni vývojáři začali vyšilovat, jakmile to Microsoft změnil, ale pak si uvědomili, že je tenhle způsob daleko logičtější," řekl pro Eurogamer Andre Olivier.
V prodávané verzi Kinectu sice tento algoritmus ještě nebude (proto to naše "víceméně" na začátku textu), ale všichni další vývojáři už s ním mohou počítat. Jenom ti, kteří vyráběli hry pro Kinect jako první, si museli poradit sami. Stejně jako Andre Olivier, který pracoval na fitness hře The Biggest Loser.
"Pořád jsme se jich ptali, zda upraví knihovny, aby Kinect fungoval i když je člověk na zemi. A oni nám odpovídali, že ležení na zemi je tak nevšední, že mají mnohem víc svých problémů. Tak jsme jim prostě řekli, že si to uděláme sami," řekl v rozhovoru.
Microsoft si asi neuvědomil, že u fitness her se občas musí na zemi také ležet...