Killzone: Shadow Fall zvládne 24 nepřátel s AI na jedné obrazovce
Pak už padá framerate.
Guerilla Games, kteří za Killzone: Shadow Fall stojí jako vývojáři, prozradili, že na jedné obrazovce se může na PlayStation 4 objevit 24 vojáků s umělou inteligencí. Pak už padá framerate, který je v současnosti nastaven na 60 snímků za sekundu.
Hlavní designér Eric Boltjes tak chtěl naznačit, kam až PS4 pokročila. "Pro mě jako pro designéra bylo nejzajímavější, kolik elementů je možné dát na obrazovku. Více typů nepřátel naráz, více typů zbraní, větší rozloha arén. Díky tomu máme více ingrediencí na hraní. Dříve jsme byli dost limitovaní. Na obrazovce mohlo být šest nebo sedm nepřátel a to jenom dva typy."
Co se čísla 24 týče, jde o číselný limit nepřátelské AI. "Pak jsou tu ještě destrukce nebo spousta dynamických objektů," říká.
A co by se stalo, kdyby na jedné obrazovce bylo 25 nepřátel s umělou inteligencí? "Začal by padat frame rate. Všichni jsou zcela nezávislí, vytváří vlastní efekty. Jakmile jich dáte více, už hra přestává běžet plynule."