E3 DOJMY z Killzone: Shadow Fall
Zahráli jsme si ho. Větší a pestřejší než kdy předtím.
-
Ačkoliv hra byla přítomná na mnoha stojanech po celém výstavišti (a také ve speciálním uzavřeném kině), bylo až nesmyslně těžké se k ní dostat. Je patrné, že jméno Killzone má stále svou sílu a budí náležitý zájem. Možná i proto, že jde bez diskuze o zatím nejlépe vypadající hru na PS4. Nakonec se mi povedlo se s ní pořádně pomazlit ve VIP lóži pro evropské novináře.
-
Bude to znít jako klišé, ale věřte mi, že vidět Killzone: Shadwfall na obrázích ani videích nestačí. Teprve při vlastním hraní na HD obrazovce jsem naplno docenil, jak detailní a nádherná hra je. Taky mě zaskočil ten pro Killzone netypický pocit otevřenosti a rozlehlosti, připomínající spíše Far Cry než Call of Duty.
-
Prostředí je opravdu mimořádně detailní, ať už jde o stébla trávy pod vašima nohama nebo dokonale vykreslenou zástavbu hodně daleko na obzoru. To vše se přitom hýbe zcela plynule (podle všeho 60fps) a doprovází to parádní hra odlesků světla či slunečních paprsků, která mi okamžitě připomněla Frostbite 3 engine a konkrétně Battlefield. Celá ta vizuální nádhera díky celkové plynulosti a rychlosti působí mimořádně živě.
-
E3 demo Killzone: Shadow Fall ukazuje průchod podzimním lesem a dobývání masivní vodní přehrady, což je prostředí pro demonstraci pestré a detailní grafiky jako stvořené. Zapomeňte na šedo-hnědou barevnou paletu prvních dvou her: Shadowfall pokračuje v trendu načatém trojkou a přidává mnohem více různorodosti.
-
Není možné si nevšimnout opět parádního designu zbraní. Onen základní samopal s působivým efektem střelby má perfektní sekundární mód, ve kterém podržíte spoušť, čímž se nahromadí v hlavni energie a pomocí prodlouženého hledí můžete sestřelit nepřítele na druhé straně údolí. Efektní a hodně užitečná sniperka.
-
Hráč má sebou malý robotický dron, kterému může zadávat pokyny. Dron dokáže otevírat dveře, hackovat terminály (hacknutí alarmu v základně znemožní nepřátelům jeho spuštění) ale také bojovat: perfektní využití je poslat dron na skupinku nepřátel a zatímco po sobě střílí jim vpadnout do zad. Dron také dokáže vyslat sonarový signál a zobrazit díky němu všechny nepřátele ve vaší blízkosti - i za stěnami (hádám budeme mít i nějakou zbraň, která střílí skrz stěny).
-
V jedné chvíli se mi povedlo spustit krátký bulletime, během kterého jsem mohl šikovně rozdat headshoty, ale nejsem si jistý zda je možné tuto schopnost aktivovat kdykoliv či to bylo v kontextu prostředí a situace.
-
Příjemně energická elektronickýá hudba mi připomněla spíše film Tron nebo soundtrack Halo 4, než tradiční Killzone orchestr. K futuritickému designu hry se to myslím hodí mnohem víc.
-
Je bez diskuze, že tohle není lineární koridor. Prostředím vede mnoho cest a nepřátele můžete likvidovat smrtícím podřezáváním zezadu, aniž byste na sebe upozornili ostatní.
-
V této úrovni byla také pasáž, kdy jsem šplhal a skákal poměrně vysoko po skále okolo přehrady. Skála se pode mnou a za mnou drolila a rozpadala, takže to byl celkem adrenalin. Také následný pohled z vrcholu přehrady do údolí vzbuzoval příjemnou závrať.
-
Dron kromě jiného umí vystřelit lano, po kterém se můžete sklouznout na druhou stranu propasti nebo dolů z výšky.
-
Demoliční experti si užijí granáty proti skupinkám nepřátel i C4 pro likvidaci cílových předmětů mise, jako třebas protiletadlová děla na vrcholku té přehrady.
-
Současná verze vypadala úžasně, ale ještě v ní bylo pár chyb, takže jsem třeba viděl protivníka zaběhnout do zdi.
-
Hra bude každopádně k dispozici v den vydání konzole, takže mám jasno, co budu hrát na své PS4 jako první.
Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3