Kickstarter pro RPG Pathfinder: Wrath of Righteous dospěl k veleúspěšnému závěru
Hněv spravedlivých přiblížen.
Kickstarterový projekt ruského týmu Owlcat Games, jenž má nepřímo navázat na jejich předchozí úspěšné RPG Pathfinder: Kingmaker dospěl do cíle. Z původního skromného cíle 300 tisíc dolarů se díky přispění více než 34 tisíc hráčů vybralo lehce přes dva miliony amerických dolarů. Hra se tak zařadila mezi pouhých 165 z více než 20 tisíc úspěšných projektů, které se přehouply přes částku milion amerických dolarů.
Pro méně znalé: Systém Pathfinder je odnož původního papírového RPG Dungeons and Dragons 3.5 a na něm výše zmínění vývojáři postavili i v roce 2018 vydali izometrické RPG s boji ve skutečném čase. Mezi tvůrci jsou nejznámějšími jmény Chris Avellone, Alexander Mishulin a Alexander Komzolov.
V tomto novém nepřímém pokračování s podnázvem Wrath of the Righteous (Hněv spravedlivých) nás příběh zavede do říše Sarkoris, v níž před sto lety učenec a praktik zakázané magie Areelu Vorlesh otevřel trhlinu do pekel. Jak už tomu bývá, vyrojily se z ní hordy démonů, které rychle dobyly onen stát. To nezůstalo bez odezvy. Nastala doba křížových výprav z okolních království, které je jen stěží zadržely. Byla vybudována soustava obelisků naplněných svatou mocí s cílem udržet démony uvnitř. Jak tomu u válečného zbrojení bývá, na každou zbroj dřív nebo později existuje mocnější zbraň, a tak i démoni našli způsob, jak obelisky zničit. Ve zmatku nenadálého útoku se ve vás, jednom z křížáků, probudil zdroj tajemné moci schopný zachránit démony sužované obyvatelstvo.
Hru autoři slibují stejně jako u předchozího dílu vystavět na Unity enginu a první edici pravidel. Bude obsahovat 22 tříd postav, každá s šesti možnými specializacemi, 8 mystických cest k moci a 2 nové rasy - Oready, kteří má mají mezi předky zemské elementály a Catfolk/Ratfolk/Kitsune, o kterých rozhodne po-kickstarterová anketa.
Dále je na pořadu dne i vývoj zvířecích společníků, boj v sedle i taktický boj s armádami ve stylu Heroes of Might and Magic 3. Ten bude plynule navazovat na křižácký systém, kde se v určitém bodě chopíte správy křížové výpravy proti démonům, obdobně jako jste v předchozí hře spravovali království. Čeká nás také více románků se společníky, jich samotných i jejich vzájemných konverzací, náhodných střetnutí a dalších vylepšení.
Podstatnou novinkou je i možnost přepínat mezi hráním soubojů v reálném čase a tahovém režimu, která byla u předchozího dílu možná jen díky modifikaci. Když vyberu několik z možných podpor projektu, tak byla k dispozici např. základní hra v digitální edici již od 28 USD, rozšířená digitálka za 40, za 55 krabicovka a sběratelskou edici šlo pořídit za 169, resp. 182 dolarů s poštovným do ČR (cca. 4500,- Kč).
Plán je vydat hru v červnu 2021, autoři však nevylučují možný odklad hry kvůli vychytání chyb, které byly po vydání předchozí poměrně hojné. Součástí některých stupňů podpory projektu i předběžný přístup v alfa i beta fázi testování.
Myslím si, že se rozhodně máme na co těšit, a pokud vás tato novinka zaujala, můžete zkusit autory podpořit také - Kickstarter sice už skončil, ale Slacker-Backer program na něj navazuje.