Skip to main content

Kdo může za propadák APB?

Začalo vytahování špíny na veřejnost.

Na městskou onlinovku APB se přilepil nezbavitelný punc neúspěšné hry, navzdory 130 tisícům celkově registrovaných uživatelů. Ti aktivní z nich ji údajně hrají průměrně 5 hodin denně a částka utracená za mikroplatby má dokonce průměrně dělat 28 dolarů měsíčně (nedá se nikde nezávisle ověřit). Odepsali ji také EA a nyní nastala tradiční fáze hledání viníků i praní špinavého prádla na veřejnosti.

Ostrá palba kritiky samozřejmě nemůže vycházet od nikoho jiného, než od několika stovek propuštěných vývojářů hry. Mnozí z nich se kvůli tomuto zaměstnání přestěhovali do Skotska například z Ameriky, takže lze chápat jejich rozhořčení.

"Ano, hra má své chyby, ale hlavní problém vidím v obchodních rozhodnutích, na která neměli vývojáři pražádný vliv," začíná svůj anonymní příspěvěk ve fóru dlouholetý pracovník nyní bankrotujícího studia. Managment Realtime Worlds podle něj nepochopil, že existuje spousta kvalitních online stříleček zdarma, které nabízejí podobné vlastnosti. Cenu za APB prý vedení studia nasadilo jen tak, aby splnilo své finanční plány, aniž by se ohlíželo na situaci na trhu.

Co je horší, zakladatelé firmy Dave Jones a Ian Hetherington údajně nezaplatili 200 zaměstnancům za práci, kterou odvedli, a raději řešili levné odkoupení práv na sociální projekt Project: MyWorld. Tvrdí to na svém blogu Luke Halliwell, který v Realtime Worlds strávil šest let.

Hlavní potíž spatřuje v Jonesově nestarání se o každodenní chod firmy a volá po vyvození jeho osobní odpovědnosti za problémy. Přitom by prý stačilo, kdyby prodali některé ze svých milovaných luxusních aut, což by prý na splacení dluhů vůči zaměstnancům (i za přesčasy) stačilo.

Realtime Worlds nyní hledají kupce. Bude se s jejími zkompromitovanými představiteli ještě vůbec někdo bavit o příštím projektu MyWorld, pokud v APB utopili spekulovaných 100 milionů dolarů a nevypořádali se férově se svými závazky?

Read this next