Kane & Lynch 2: Dog Days
Masakr v jedné šanghajské restauraci.
Nedávno vypuštěné demo akční střílečky z pohledu třetí osoby s dvěma podivnými típky v hlavní roli, představilo velice krátkou část ze single kampaně a taktéž jeden multiplayerový režim. Samozřejmě obé vložené do veskrze podmanivých reálií pěkně zpracovaného a živého nočního Šanghaje, který oproti minulému dílu dosti zajímavě, byť možná trochu rušivě ozvláštňují různé kamerové a obrazové efekty, o nichž se v souvislosti s dvojkou ostatně již dlouho mluví.
Však obyčejně je pohled vůkol ještě docela normální. Ovšem při porovnání s předchůdcem již krapet rozmazanější. Ale stačí trochu uhnout kamerou mimo, a již se nadějete různého zrnění, barevných změn, kostičkování, ostrých úhlů kamery, rozostření, nebo třesu, jenž jako jediný lze v nastavení vypnout. Na mě tento nový obrazový počin ve stylu amatérských dokumentů působil docela zajímavě, byť dost rušivě a klidně bych se vrátil i k normálnímu obyčejnému stylu jedničky. Ale proti gustu žádný dišputát.
Je vidět, že oba výtečníci již trochu zestárli, jejich obličeje dostaly civilnější, takříkajíc fotříkovský nádech, ale to nic neměnilo na masakru, jenž se záhy odehrál z úvodu dema v jedné šanghajské restauraci, kde naše hrdiny vyrušilo policejní komando nad sousty chutných kousků suši. To hnedle využijete zbrusu nový a pohodový krycí režim, kdy se s postavou nalepíte za překážku, popř. ještě pokleknete a kromě výklonů při míření můžete taktéž ještě hbitě měnit pozice, popř. se schovat za rukojmí jako za živý štít.
To je oproti jedničce, kde takovéto krytí vlastně úplně chybělo, výborný krok dopředu, zvláště když si tak dosytnosti užijete velmi pokročilou zničitelnost prostředí, která se dnes rozhodně vůbec neztratí! Flašky, nádobí, světla, sklo, nábytek, ale klidně i celé dřevěné zástěny v hospodě lze rozstřílet, což samozřejmě nejvíce odnesou útočící policisté, skrývající se za nimi. Ti ale docela dobře při jediném zásahu briskně změní svoji pozici a často přebíhají, což je další věc, kterou kamera chválí, takže není tak úplně jednoduché je zlikvidovat a přestřelky to dělá reálnější.
První přestřelka tak je solidní masakr restauračního vybavení, po níž se přesunete do exteriérů živých uliček metropole, které křižují policejní vozy, jež vás nahánějí. Pokud byste zabloudili, hra vám jednoduše pohledem ukáže směr dalšího postupu, což vlastně nahrazuje tradiční minimapku z jedničky, která zde byla zcela vypuštěna. Každopádně na ulici číhá taktéž něco policejních složek, po nichž lze házet třeba kanystry s benzínem a pak je prostřelením zapálit.
Hra ale, jak vidno, bude zcela lineární, nikam, kromě jediné cesty vpřed, toho času často ohraničené podivně zaparkovanými automobily přímo uprostřed silnice, se stejně nedostanete. Já jsem ale docela postrádal více přiblížené míření, protože hra nenabízí tolik citelný zoom při zamíření, jaký měl první díl a pohled se jen nepatrně přiblíží, což ztěžuje cílení na delší vzdálenosti. Při dalším plížení po ulici, kde se v panice pohybovali občas i civilisté, jsem jich zkusmo pár zastřelil, což ale nemělo na nic vliv, nicméně je dobré vědět, že ta možnost tu je.
Ale také jsem si všiml, že někteří obyvatelé naprosto klidně čučí třeba v autě, i když snad metr od nich svištěly kulky, což mi moc realistické nepřipadlo. Já bych se alespoň raději rychle dekoval na podlahu vozu. Panika davu tak rozhodně není nijak dobře zmáknutá. Ve výloze blízkého obchodu s multimédii jsem si ještě stačil všimnout vtipného regálu plného starších her od tvůrců z IO Interactive, tedy ponejvíce Hitmanů a malých Ninjů, načež jsem odpálením propanbutanové bomby vykosil celou grupu policistů a ukázka Story Modu byla u konce.
Je zase sympatické, že i napodruhé si celou tuto kampaň v plné hře projdete jak sami, tak i v kooperaci přes internet a rozdělenou obrazovku, a to ve čtyřech obtížnostech. Osmička hráčů pak může najednou vyzkoušet výtah z multiplayeru, tedy jeden starý známý mód nazvaný Fragile Alliance, kdy parta musí společně ukrást velký balík peněz v co nejkratším čase, prostřílet se skrz hlídače a policisty až k transportu, kde si kořist rozdělí. Přitom nemusí nutně všichni lupiči přežít, protože lupu pak zbude více na ostatní. Tudíž se hráči klidně můžou (a také to dost často dělají) postřílet mezi sebou.
Popř. dokonce první u transportu může podplatit řidiče, aby odvezl jen jeho a na ostatní se vykašlal. Mód taktéž zpestřuje, že posléze se zabití respawnují jako policisté a postaví se proti svým bývalým kamarádíčkům, navíc je bratrovrah vždy označen pro ostatní, což dělá seanci neskutečně napínavou a také zlomyslnou. Kolikrát se ani pořádně nerozkoukáte a jeden z vlastních vás proděraví jak řešeto, však to může být i tajný policista v další variaci tohoto módu, když ochránce zákona má za úkol tajně zlikvidovat celou bandu. Zbytek přitom o kryse ve vlastních řadách bez prozrazení nic netuší.
Nicméně hra je rozdělena na více kol, takže pokud v jednom někoho podle odkráglujete, můžete počítat s tím, že vám to hned v dalším vrátí i s úroky, takže to zas taková výhra nemusí nutně být. Také jsem kupř. zezadu sejmul kolegu, ale v dalším kole jsem neudělal skoro ani jeden krok vpřed a už jsem byl v limbu. Je jasné, že tento režim bude zase nabízet mnoho taktických možností, však multiplayer podle ochutnávky vypadá velice dobře a zdá se, že je oproti singlu lépe vybalancován. Více se ale ukáže ke konci srpna, kdy má Kane & Lynch 2 na PC, PS3 a Xbox 360 vyjít. Podle dema, jež poukazuje na skvělé možnosti kooperace i multiplayeru, to vypadá zatím docela slibně.