Kane & Lynch 2: Dog Days
Psychopatická jízda ve stylu YouTube.
Začne to v restauraci: roztřesený obraz, úmyslné pixely na obrazovce, mdlé světlo a barvy jako z příruční kamery. Kanea a Lynche právě znovu podvedli a proto se ke slovu místo dialogů dostávají zbraně. Lynch se poctivě skrývá za překážky, ze zoufalství zpoza nich střílí do vzduchu a v jedné chvíli také probíhá kolem houfu zoufalých svázaných rukojmí.
Kane svého přítele následuje a odsud je cesta vezme do ulic největšího čínského města, kde se na každém rohu skví neonové nápisy a všude to vře životem. Stačí pár výstřelů a už jsou tu policejní auta, která vedle všech panikařících civilistů ještě znepřehledňují celkové dění..., ale moment, jak jsme se sem vlastně dostali? Pojďme to raději vzít od začátku - a nejprve si položit jednu nezbytnou otázku.
Máte potenciálně silnou značku s úspěšnou, ale ne úplně opěvovanou první hrou, malý mediální skandál, talentované vývojáře, a chcete to všechno nějakým způsobem využít. Co s tím? Tenhle problém za vás naštěstí vyřeší vývojáři z IO Interactive, kterým při tvorbě krvavé third-person akce Kane & Lynch 2: Dog Days nezbylo, než se pokusit překonat a napravit mírně pošramocenou pověst první hry. V sázce je všechno - ale zatím to vypadá po čertech slibně.
Namísto mírně obměněného příběhu, recyklace zavedených herních principů a stereotypního pokračování, se totiž autoři rozhodli o malou revoluci ve způsobu ztvárnění hry. A proto se v době, kdy se konkurence předhání v co nejčistší a nejostřejší grafice, rozhodli zabalit Kane & Lynch 2 do šumivého, pixelovaného a všelijak rušeného vizuálního stylu, který je také nejcharakterističtějším prvkem druhého dílu.
Jako hlavní zdroj inspirace tvůrcům posloužilo YouTube a všechen jeho obsah od domácích videí až po záběry z demonstrací nebo policejních rvaček, nahrané mobilním telefonem. Technické nedostatky těchto filmečků jsou pro IO Interactive zkrátka způsobem tvůrčího vyjádření. Kamera bude tedy hlavního hrdinu sice zabírat klasicky zpoza ramene, ale kdykoliv Lynche třeba trefí nepřítel, na obrazovku už začne šplouchat krev.
A to samozřejmě není všechno: při městských honičkách se obraz rozhoupe, jako by někdo kameru držel v ruce, při oslepující explozi se na pár vteřin zpixelovatí celý obraz, jako když vám uprostřed webového streamu vypadne internet. A při náhlé změně prostředí se na monitoru zase objeví zkreslující prvky, jako když digitální fotoaparát nestihl vzít na vědomí nečekanou změnu osvětlení.
Podle autorů to všechno přispěje na dojmu autentičnosti a v druhém plánu samozřejmě i k zážitku z hraní. Což neznamená, že by jednotlivé postavy nebyly detailně propracovány - nebo že by Kane & Lynch 2 neběžel v HD rozlišení, zkrátka jen to, že vizuálně bude záměrně připomínat spíš streamované internetové video.
Podstatných změn se dočká také hudební stránka hry: namísto muziky jako z akčních filmů bude zvuk každou chvíli šumět, hlasy se tu a tam ztratí v ozvěnách a každá místnost bude mít svoji vlastní akustiku. Když se třeba dvojice hrdinů ocitne v temné kobce, uslyšíte pěkně zblízka, jak vám Kane dýchá na záda a jak hlasitě dupe.