Každá čtvrtá prodaná krabicovka byla od EA
+ které AAA hry vloni propadly?
Sesterské GamesIndustry publikovalo zajímavá data čerpající z auditu GfK o britském trhu krabicovek.
EA ve 2016 náleželo 22 procent kusů ze všech prodaných krabicovek, což je zvláštní i vzhledem k tomu, že tolik her zase nevydali (z těch větších vlastně jen Battlefield 1 a FIFA 17 + doprodeje starších FIFA 16 a Star Wars Battlefront). Activision jsou až daleko za nimi s dvanáctiprocentním podílem, následovaní UbiSoftem, Nintendem a Take 2.
Pozice držitelů platforem (Sony, Microsoft i Nintendo, to jen díky Pokémonu) vloni vzrostly, naopak z TOP5 vypadli Warner Bros kvůli slabšímu lineupu. Oslabila trochu i Bethesda kvůli absenci trháku typu Fallout 4 o rok předtím, nicméně stále se ji dařilo výborně díky DOOM a remasteru Skyrimu.
Za povšimnutí stojí, že v žebříčku nejprodávanějších padesáti krabicovek roku figuruje jen pět nových značek: Tom Clancy's The Division, Overwatch, Rocket League, No Man's Sky a Steep. Jinak mu vládla samá pokračování.
Nejúspěšnějšími exkluzivitami byly Uncharted 4 (díky přibalení k PS4 konzoli) a Forza Horizon 3, i když význam her určených pro jedinou platformu postupně klesá.
Naopak za zklamání lze považovat nízké umístění Homefront The Revolution, Pro Evolution Soccer 2017, Dead Rising 4, Football Manager 2017 (mimochodem nejvíce prodávaná PC krabicovka roku), Quantum Break, The Last Guardian, Battleborn, Street Fighter 5 či Mirrors Edge Catalyst. Ani jedna z těchto dříve očekávaných her se nevešla do TOP50.
Kompletní výsledky zde.