K OnLive se musí pořizovat i hry
Nestačí uhradit předplatné za službu.
Když nedávno proběhl test hraní přes službu OnLive na vzdálenost 800 kilometrů a nebylo při něm viditelné žádné zpoždění, byl to úspěch. Po dnešku se experti na šance OnLive na úspěch ale dívají poněkud skeptičtěji.
Vítězstvím je sice již samotný fakt, že tato služba, umožňující hraní na dálku na vzdálených serverech připojených přes internet, vůbec reálně existuje (na rozdíl např. od Phantomu) a že bude oficiálně odstartována 17. června. Dostupná ve 48 amerických státech (s Evropou se nepočítá) bude majitelům PC a Maca. Hraní funguje přes malý plugin do webového prohlížeče. Později v letošním roce přibude alternativa s tzv. MicroConsole adaptérem k televizi.
Problém je v tom, že k hraní přes OnLive nakonec nebude stačit hradit pravidelný poplatek, stanovený na 15 dolarů měsíčně (prvních 25 tisíc zaregistrovaných dostane úvodní tři měsíce zdarma). Vedle tohoto předplatného OnLive však ještě musíte platit další částku, buď za koupení samotných her nebo za jejich pronájem.
V ceně předplatného dostanete ze software jen přístup k herním demům. Jinak tu bude možnost sledovat cizí zápasy, podpora multiplayerových klání napříč platformami, ukládání pozice na vzdáleném serveru, hlasová komunikace, komunitní funkce pro hráčské profily a posílání zpráv. Při použití těchto funkcí se hra zapauzuje.
Tím, že si musíte dokupovat hry, padla ta dříve avizovaná výhoda OnLive - jen si předplatit samotnou službu a začít moci hrát hry z nabídky, bez starání se o cokoli dalšího. Z výhod tak zůstává jen fakt, že nemusíte mít nadupaný počítač ani ho každý rok upgradovat, protože všechny výpočty ve hře zajistí vzdálený stroj.
A jaké hry půjde od začátku přes OnLive hrát? Ty od EA, 2K, THQ, UbiSoftu a Warner Bros, např. Mass Effect 2, Dragon Age: Origins, Assassin's Creed II, Prince of Persia: Forgotten Sands nebo Metro 2033.