K exkluzivitě Starfield a Call of Duty se znovu vyjádřil xboxový prezident, aby zopakoval jejich mantru
Interview s Philem Spencerem plné ujišťování o dobrých úmyslech.
Stále probíhá tvrdá argumentační bitva mezi zástupci Microsoftu a úřady v mnoha zemích, které pečlivě zkoumají, jaký dopad bude mít akvizice Activision Blizzard na konkurenci na trhu.
Není tedy náhoda, že právě v této době a na tato témata se vynořil téměř půlhodinový rozhovor s xboxovým prezidentem Philem Spencerem v pořadu Xbox On.
Znovu tam ujistil veřejnost, že pokud by získali práva na Call of Duty, tak se není čeho bát, jelikož nemají zájem z něj učinit xboxovou exkluzivitu.
"Když říkáme, že hra bude dostupná kdekoli bez exkluzivity, tak tím myslím, že chceme udělat co nejlepší verzi Call of Duty pro kteréhokoli hráče na kterékoli platformě," zapřísáhl se.
V narážce na nedávné Hogwarts Legacy, kde je díky partnerství se Sony jeden exkluzivní quest, tak toto prý není cesta, kterou by se chtěli vydat. Nehodlají prý omezovat nějaký herní režim jen pro určitou konzoli, nýbrž nabídnout tu samou verzi hry na všechny platformy. A proč jim máme v této politice věřit? Protože to ostatně dělají už nyní, viz Minecraft či Minecraft Dungeons.
"Vážně chceme, aby hráči měli skvělý zážitek, ať už hrají na kterékoli platformě. Když jsme zvažovali akvizici Activision Blizzard, tak jsme nikde nekalkulovali s odstraněním Call of Duty z PlayStation ani sebráním jiných her PlayStation komunitě. Naším hlavním cílem bylo stát se důležitým na poli mobilních her, jelikož jsou největším vydavatelem mimo Čínu," vysvětlil xboxový boss.
A co tedy ten Starfield exkluzivně na Xbox Series a PC? Jak to zapadá do tohoto kontextu?
Na to Spencer reagoval, že si nevybavuje, že by někdy říkal, že by toto sci-fi RPG nebylo exkluzivní pro Xbox. Prý vždy tvrdil, že neplánují dát pryč existující série a značky, které už jsou dnes i na jiných platformách. Platí nadále i to, že o exkluzivitě se budou rozhodovat hru od hry. A Starfield prý nikdy pro PlayStation slíben nebyl.
Vyjádřil se také k rebootu Fable, které se očividně vleče. Díky tomu, že měl možnost podílet se na původních dílech, tak má svou optiku, jaká by hra měla být. A s radostí prý sleduje, "jak se tvůrci postupně rozrůstají", což nezní, jako že by došlo k nějakému citelnému pokroku v tvorbě.
Vývoj Hellblade 2 byl Spencer nedávno zkontrolovat v Británii, ale nic dalšího k němu neřekl.