Skip to main content

JRC Smarty hlásí zvýšený zájem o The Last of Us díky seriálu

+ lednová hitparáda.

Jako by nejprodávanější hra loňského roku nechtěla opustit první příčku ani letos. Lednovému žebříčku her stále kraluje FIFA 23. „Sportovní kousky od EA jsou tradičně oblíbené, tentokrát zájem o ně podpořila i povánoční slevová akce, ve které jako FIFA, tak i NHL 23 byly,“ vysvětluje marketingový specialista JRC a Smarty.cz Petr Kratochvíl.

Druhou příčku žebříčku obsadilo GTA V, které se v TOP10 objevuje téměř nepřetržitě. „Máme teorii, že už ho má každá rodina doma dvakrát, podle toho, jak dlouho a v jakém množství se prodává,“ říká Petr Kratochvíl.

Jedinou letošní novinkou, která se v žebříčku umístila, je remake původního Dead Space pro konzole nové generace a PC. Další novinka z ledna, Forspoken, bohužel zůstala za očekáváním, a to možná i vinou nepříliš kladných recenzí.

Speciální zmínku si pak zaslouží The Last of Us. „Titul, který se těší velkému zájmu díky novému seriálu z dílny HBO, bychom mohli zařadit do TOP 5, kdybychom sečetli The Last of Us Remastered pro PlayStation 4 a The Last of Us Part I pro PlayStation 5,“ popisuje Petr Kratochvíl.

Jen pro představu – v týdnu uvedení prvního dílu se prodej titulů The Last of Us zvedl na dvojnásobek. Zejména se to týká The Last of Us Part I, tedy přepracované verze pro PlayStation 5, který pojednává o stejném období jako seriál. Zvýšený zájem se týká i merche, zejména trik, mikin nebo hrnečků, jejichž prodeje stouply až téměř na trojnásobek. „Pokud se objeví nový merchandise, ideálně se seriálovou licencí, tak se ho budeme snažit našim zákazníkům nabídnout také,“ uzavírá Petr Kratochvíl.

Read this next