JRC rok po akvizici tvrdí, že obrat pod Smarty vzrostl o půlku
Tisková zpráva o nových prodejnách a spolupráci se streamery.
V září 2021 koupila síť JRC skupina Smarty BRANDS. Petra Syrůčka. Cílem bylo zmodernizovat největší síť herních prodejen v Česku a posílit ji v onlinu. „Po roce tvrdé práce můžeme říct, že se nám podařilo vdechnout JRC nový život,“ říká majitel a zakladatel Smarty BRANDS. Petr Syrůček.
„JRC jsme koupili jako exkluzivní značku, kterou jsme chtěli rozvíjet. A zatím se nám to daří. Už loni před Vánoci se nám podařilo spustit nový e-shop, díky kterému JRC dosáhlo v posledním loňském kvartálu historicky nejlepších výsledků,“ popisuje Petr Syrůček. Web kromě nového designu nabídl funkcionality jako třeba kalkulačku pro výkup her a konzolí, nebo pokročilé možnosti filtrování, které starý web nezvládal. „Naše know-how v onlinu byla jednou z věcí, které jsme JRC mohli ze Smarty.cz i iWant obratem předat,“ říká Petr Syrůček.
A jaké jsou konkrétní výsledky? Meziročně e-shop navštívilo o milion zákazníků více. Web také zaznamenal o 10 milionů více pageviews.
Po spuštění nového e-shopu přišly na řadu i nové prodejny. Ty původní nevyhovovaly nejen dnešním požadavkům zákazníků, ale ani našemu záměru. Vedle malých rozměrů byly designově zastaralé, a nenabízely žádné zázemí pro zaměstnance, zásoby či doprovodné služby. „Rozhodli jsme se proto původní prodejny postupně nahrazovat novými. Ty mají několikanásobně větší prodejní plochu a výrazně rozšířený sortiment, kdy hry, herní hardware a merchandise doplňuje chytrá elektronika a příslušenství,“ popisuje obchodní ředitel Smarty BRANDS. Rudolf Konečný.
Cílem je udržet opravdové hráče, ale současně oslovit výrazně širší spektrum zákazníků díky rozšířenému sortimentu. „Ve výsledku je každý hráč uživatelem chytré elektroniky, a i opačně není průnik „běžného“ zákaznka do herního sortimentu zanedbatelný. I když jsme teprve na začátku a před sebou máme ještě hodně dlouhou cestu, tak na číslech z prvních měsíců nových prodejen vidíme, že se náš cíl naplňuje. Mix zákazníků na nových prodejnách je výrazně průřezovější, úspěšně držíme výkony v herní části, a současně výrazně rosteme v prodeji chytré elektroniky a příslušenství,“ vysvětluje Rudolf Konečný.
V současnosti funguje v Česku už 9 nových prodejen JRC a Smarty.cz. Do konce roku jich bude 11 a v roce 2024 jich je v plánu přes 40 po celé republice. Vedle nich ještě Smarty BRANDS. provozují 11 prodejen iWant, prémiového prodejce Apple.
Posílit teď chce JRC i další kategorie zboží vedle her na PC a konzole nebo samotné herní železo. „Třeba o merchandise je v Česku stále větší a větší zájem. Jde jak o merch z oblíbených seriálů a filmů, jako jsou třeba Stranger Things, Naruto nebo Star Wars, ale i z oblíbených her. Mezi neprodávanější kousky u nás dlouhodobě patří Pokémon TCG karty, figurky Funko POP!, merch s motivy Zaklínač, Harry Potter, Minecraft nebo Fortnite. Velký potenciál ale vidíme u merche z různých anime, sběratelských sošek a deskových hrách“ vyjmenovává Gaming Product Team Leader JRC Adam Fischer.
Vedle merchandise jsou zajímavou a pro JRC v současnosti stále ještě okrajovou kategorií stolní hry. Do nich se teď chce pustit s ještě větším nasazením. Poptávka je totiž velká. „Třeba když si vezmeme kartičky Pokémon. Těch jsme za prvních šest měsíců letošního roku prodali dvakrát tolik, jako za celý loňský rok. Hry ale nechceme jenom prodávat. Chceme budovat hráčskou komunitu, aby s nimi lidé hráli, nejen aby je sbírali a koukali se na ně. To přece není taková zábava,“ říká Adam Fischer.
Pracovat v JRC chtějí také komplexně s komunitou hráčů a podporovat herní streamery. „Je to bez debaty budoucnost zábavy. Mladí se dnes nedívají na televizi, sledují Twitch a YouTube, kde jejich oblíbení hráči hrají nejnovější hry, legendární tituly z minulosti nebo si prostě povídají se svými fanoušky. My chceme českou streamerskou scénu podpořit, proto s velkou radostí oznamujeme, že jsme navázali partnerství s českou ikonou Twitche – Agraelem. Je to největší český Twitch streamer, který se věnuje hraní her, reakcím a v neposlední řadě komentování aktuálního dění. Legenda praví, že se jedná o představitele internetové herní komunity, kterého údajně znají i lidé, kteří nikdy žádnou videohru nehráli. Naše spolupráce bude určitě zajímavá a myslím, že se všichni máte na co těšit,“ slibuje Adam Fischer.