John Carmack vytváří nové hry
Speciálně navržené pro 3D brýle Oculus Rift.
Asi to významem pro branži nebude přímo druhý Doom nebo Quake, přesto mají jeho fanoušci radost, že se z legendárního grafického guru po nedávném definitivním odchodu z id Software nestane pouhý kravaťák nebo jen nadřízený programátorů ovladačů.
John Carmack totiž podle šéfa Oculus VR momentálně pracuje na údajně úžasných technologiích pro nějaké exkluzivní hry navržené přímo pro 3D brýle Oculus Rift (jejich test z června 2013).
"Carmackova minulost, duše i srdce nepochybně leží na straně vývojářů her," uvedl šéf výrobce Brendan Iribe, když oznámil, že chystají vlastní hry pro plné využití síly 3D brýlí Oculus Rift. Ty jsou průběžně vylepšovány, jak dokázal další HD prototyp "Crystal Cove" ukázaný na veletrhu CES, nově s externí kamerou pro přesnější snímání pohybu hlavy hráče a s upgradem displeje z LCD na OLED, aby bylo vidění přirozenější jako v reálném světě.
Zatím je tento speciální software v plenkách, nicméně firma předpokládá, že časem se mohou jejich snahy na tomto poli rozrůst. V letošním roce proto Oculus VR najme herní vývojáře, kteří by Carmackovi pomáhali.
Zatím se neví, jestli má za lubem nějaké minihry nebo něco většího ambicioznějšího. Každopádně i díky přetažení bývalého šéfa EA Partners pro domlouvání podpory ve hrách od ostatních studií má Oculus Rift velice solidně našlápnuto k prosazení se.